برنامه یاد بعضی نفرات
 
کیوان ساکت: از داشتن چنین شاگردانی به خود می‌بالم
در اظهارنظری پيرامون آلبوم شوخی و پیمان خازنی؛
کیوان ساکت: از داشتن چنین شاگردانی به خود می‌بالم
موسیقی ما - كیوان ساكت گفت: خازنی روی آلبوم شوخی بسیار كار كرده و من به شخصه به هر كسی كه در راه اعتلای موسیقی ایران گام بردارد، دورد می‌فرستم.
پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده تار اولین آلبوم خود را با عنوان «شوخی» با تقدیم به كیوان ساكت در بازار موسیقی منتشر كرده است، به دنبال انتشار این اثر كیوان ساكت در خصوص آن گفت: پیمان خازنی جوان هنرمندی است كه چندین سال شاگرد من بوده و هم اكنون اولین اثرش كه تلفیقی از تار و پیانوست را منتشر كرده است.
وی ادامه داد: او روی اثرش خیلی كار كرده و امیدوارم در آینده بتواند با تجربیات بیشتر و با گذشت زمان و بالا رفتن سنش و كاری كه پیوسته انجام می‌دهد بتواند آثار زیباتر دیگری در موسیقی ایرانی بسازد و گام‌های بیشتری در این راه بردارد.
این نوازنده تار در خصوص تلفیق‌های صورت گرفته در این اثر بیان داشت: مسئله تلفیق همیشه در موسیقی ما از قدیم بوده و شكل‌های مختلفی دارد پیمان در این اثر ذوق به خرج داده و بیشتر تحت تاثیر اجراهای كلاسیك من بوده است.
این آهنگساز با اشاره به بهره‌گیری خازنی از تكنیك‌های تار در این آلبوم گفت: استاد وزیری یكی از كسانی بود كه سعی كرد تكنیك‌ تار و زوایای كشف نشده نوازندگی این ساز ملی، زیبا و خوش صدا را فرا روی علاقمندان باز كند بعد از آن هم هنرمندان دیگری این كار را كردند و بنده حقیر هم به نوبه خود اقداماتی انجام دادم .به عقیده من باز كردن افق‌های تازه‌ای از نوازندگی مستلزم كار زیاد و گذشت زمان و تجربه و چیزهایی نظیر این است كه من امیدوارم پیمان خازنی در آینده بتواند بیش از پیش در این راه گام بردارد.
وی با بیان این كه من به هر كسی كه در راه اعتلای موسیقی ایران گام بردارد، درود و تحسین می‌فرستم، اظهار داشت: نمره اصلی به هر اثر را تاریخ می‌دهد اما من به شخصه از اینكه توانستم شاگردانی تربیت كنم و موسیقی و هنر را به آنها بیاموزم كه بتوانند صاحب آثار مدیدی باشند به خودم می‌بالم.
بنابراین گزارش، آلبوم شوخی با تلفیقی از تار و پیانو شامل قطعاتی چون سراب، تارانتلا، خاطرات یك روز پاییزی، وقتی بادبادك می‌رقصید، شوخی، برگریزان و معمای آفرینش به آهنگسازی پیمان خازنی است كه شاهد علیزاده و بابك بروجردی نوازندگان پیانو ، خازنی را به عنوان نوازنده تار در این اثر همراهی می‌كنند.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مرداد 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کیوان ساکت: از داشتن چنین شاگردانی به خود می‌بالم | موسیقی ما