برنامه یاد بعضی نفرات
 
به دنبال اجرای موسیقی در ماه رمضان هستیم
گفت و گوی تفصیلی با مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری؛
به دنبال اجرای موسیقی در ماه رمضان هستیم
موسیقی ما - مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به این مطلب که بودجه سال جدید مختص نشده است گفت: برنامه هایی برای اجرای کنسرت در ماه رمضان داریم که احتمال اجرا آن با تعدد کنسرتهای ماه شعبان بسیارکم است.محمد رضا مهدوی مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به برنامه های حوزه هنری در ماه رمضان گفت: در سال 91 به خاطر تخصیص ندادن بودجه حتی نتوانستیم یک قرارداد کاری ببندیم، البته از آنچه که ایده آل دفتر موسیقی حوزه هنری و من است تا آن چیز که اجرا می شود فاصله ای دیده می شود .ما خیلی چیزها را تشخیص می دهیم و آسیب شناسی و اعلام می کنیم اگر این اتفاق صورت بگیرد خیلی مثبت است اما یک سری ملاحظات است که از گذشته های دور در جامعه نهادینه شده است و شاید نهادهایی که در مجموعه است صلاح نمی بیند که در ایام ماه رمضان کنسرتی اجرا شود که این امر به دلیل شرایط عمومی جامعه است .

  • هنرمندان موسیقی برای اجرای کنسرت از یکدیگر سبقت می گیرند / نگاه سیما به موسیقی تغییر کرده است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که شرایط اجرا و پخش برنامه های موسیقی از صداو سیما از گذشته بهتر شده است گفت: خوشبختانه شرایط موجود در جامعه برای برنامه های موسیقی در صدا و سیما مثبت است و امروز برنامه های ماه رمضان با عنوان جشن رمضان اجرا می شود به غیر از شبهای شهادت امام علی و قدر ،درباره اجرای کنسرت این امکان وجود دارد که مردم استقبال نکنند و هنرمندانی که در ماه شعبان از یکدیگر برای اجرا سبقت می گیرند تمایلی برای اجرا در ماه رمضان نداشته باشند و باید اجرای کنسرت در ماه رمضان را تست بزنیم .

  • به دنبال اجرای موسیقی در ماه رمضان هستیم
مدیر مرکز موسیقی تصریح کرد: ما از چند سال قبل به دنبال اجرای کنسرت در ماه رمضان بودیم و سفارش خاص برای این ماه داریم ،بعضی از تولیدات که در استو دیو های ما ضبط شده قابلیت آن را دارد که در ماه رمضان اجرایی شود مانند وداع حسام الدین سراج که در ماه محرم اجرا شد و ....

مهدوی با اشاره به این مطلب که برنامه هایی برای اجرای کنسرت در ماه رمضان داریم گفت: ما برنامه هایی برای اجرا در ماه محرم داشتیم، سال گذشته چهار آلبوم موسیقی در این ماه منتشر شد و امسال نیز این اتفاق در شرف انجام شدن است. همچنین در سال 83 نخستین همایش موسیقی را به مدت بیست شب در ماه رمضان داشتیم .
صدا و سیما بدون اجازه از آرشیوهای ما استفاده می کند

مدیر مرکز موسیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره پخش آثار موسیقی حوزه هنری از صدا و سیما گفت: آرشیوهای ما به طور کامل در اختیار صدا و سیما است و آنها بدون اجازه ما از آن استفاده می کنند .

وی تصریح کرد: قانون کپی رایت در ایران باید به دو صورت نگاه شود ،نخست حق مولف که باید هزینه آن پرداخت شود، بخش دوم ارتباطات سازمان ها است، به عنوان مثال ما و صدا و سیما زیر نظر یک نهاد هستیم و به طبع هر آنچه که ما تولید می کنیم و آنچه آنها تولید می کنند می تواند در اختیار ما قرار گیرد.

مدیر مرکز موسیقی در بخش دیگری با اشاره به این مطلب که اصرارهای بسیاری برای اجرای برخی از آثار موسیقی حوزه هنری از صدا و سیما گفت: دربرخی موارد اصرار های ما برای پخش یک موسیقی در صداو سیما بی نتیجه است اما برخی موارد آنها یک موسیقی ما را بدون اطلاع پخش می کنند ،حتی گاهی ما حاضر هستیم هزینه آگهی کارهایمان را بپردازیم ،متاسفانه گاهی تفاهم نامه های مدیران در سطوح پایین تر اجرا نمی شود که دلیل این اتفاق را نمی دانیم .

  • آثار حوزه هنری و صدا و سیما به بیت المال اختصاص دارد
مهدوی در ادامه تاکید کرد: آنچه که متعلق به مجموعه ما است به بیت المال تعلق دارد و صدا و سیما نیز جدا از بیت المال نیست اما برخی موارد زمان اجرای آن اثر در ساعت خوب نیست و مورد بی مهری قرار می گیرد .

  • آموزش و پرورش از فعالیت موسیقیایی حوزه هنری حمایت لازم را کرده است
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موسیقی کودک و فعالیتهای حوزه هنری اشاره کردو افزود: ما دستور عمل کلی در موسیقی کودک داریم که به استانها دادیم ، در این دستور عمل ابتدا باید موسیقی نواحی استانها باشد و در ادامه باید به موسیقی ایرانی پرداخت شود .

مهدوی ادامه داد: با موسیقی که قرابت فرهنگی با موسیقی ایران نداشته باشد مشکل داریم متاسفانه در حال حاضر موسیقی بزرگسال با صدای کودکانه اجرا می شود که این اتفاق خوبی نیست .وی تاکید کرد: در صدا و سیما موسیقی کودک اجرا نمی شود و رسانه ملی طبق فرمولهای خودش این کار را انجام می دهد .

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری یادآور شد: امروز کودکان ما به موسیقی رپ آشنایی بیشتری دارند تا موسیقی ایرانی، تا زمانی که نهادها یک پارچه نشوند و به اجماع نرسند موسیقی کودک درست نمی شود ،امروز ما به آنچه اعتقاد داریم عمل می کنیم ،این اعتقاد به ریشه ها و عقاید ایرانی بر می گردد و موسیقی فاخر را شامل می شود که در بازار موسیقی نیز مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سالهای گذشته آموزش و پرورش نمونه هایی که ما داده ایم در تیراژ انبوه در مدارس پخش کرده است اما در صدا و سیما این اتفاق صورت نگرفته است.

  • حوزه هنری برای آموزش کودکان برنامه ای ندارد
مهدوی در ادامه سخنان خود افزود: امروز در آموزشگاههای حوزه هنری برنامه ای را برای آموزش موسیقی کودک نداریم اما احتمال دارد که ساز های تخصصی موسیقی به کودکان آموزش داده می شود ،اگر کودک و خانواده اش علاقه دارند که فرزندشان پیانو و سه تار بیاموزد به خود آنها مربوط می شود.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به این مطلب که برای آموزش موسیقی کودکان برنامه ای نداریم گفت: ما طرحی برای آموزش موسیقی کودک نداریم اما تولیداتی برای کودکان داریم که سعی می کنیم گوش انها را موسیقی کودک آشنا کنیم .
منبع: 
پانا
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود به دنبال اجرای موسیقی در ماه رمضان هستیم | موسیقی ما