برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر سمفونیک آذربایجان روی صحنه می‌روند
در سالن نمایشگاه بین المللی تهران؛
ارکستر سمفونیک آذربایجان روی صحنه می‌روند
موسیقی ما - کنسرت ارکستر سمفونیک آذربایجان، به رهبری رئوف عبدالله اف با تکیه برفرهنگ غنی آذربایجان در روز ۱۴ اردبیهشت ماه در سالن نمایشگاه بین المللی تهران، سالن میلاد برگزار می‌شود. محمد حسین توتونچیان، مدیر عامل شرکت فرهنگی، هنری آواسازان ققنوس با اعلام این خبر گفت: «این ارکستر آذربایجانی به رهبری آقای رئوف عبداله اف رهبر میه‌مان ارکس‌تر سمفونیک اتریش و به آهنگسازی آقای جیحون اله وردی اف و به خوانندگی آقای فرامرز گرمرودی، قطعات کلاسیک آذربایجانی و چند قطعه فاخر ایرانی را روی صحنه می‌رود.»

این کنسرت در دو بخش آذری و فارسی اجرا می‌شود. بخش آذری این اجرا شامل قطعاتی چون‌ای وفا سیز، نه اولیدی، تصنیف کتمه دایان، تصنیف گارا تتلر، یارا قاصدی، گل بیز، شوشادا آق شاملار، تصنیف کرد و عرب و یک تصنیف محلی است. بخش فارسی این کنسرت شامل قطعات رفتم که رفتم، عقربه زلف کجت و قطعه آواز اصفهان می‌باشد.

توتونچیان هدف برگزاری این کنسرت را پاسخ به سلیقه مخاطبان آذری زبان خواند و افزود: «موسیقی به عنوان یکی از تاثیر گذار‌ترین هنر‌های هفت گانه در قرن ۲۱ نام برده‌اند، و این ادعا بدون شک در عصر حاضر از اهمیت دو چندانی برخوردار شده است. تاثیر گذاری این هنر در زندگی و روح و روان مردم، با توجه به نشانه‌های فرهنگی حاصله بر کسی پوشیده نیست.»

به غیر از اعضای ۳۲ نفر آذربایجان در بخش موسیقی کلاسیک، ۵ تکنواز سازهای سنتی به نام‌های
استاد مالک منصور اف (نوازنده تار)، استاد الشن منصور اف (نوازنده کمانچه)، استاد شیراز فتح علی اف (نوازنده بالابان، زورنا و توتک)، استاد کامران کریم اف (نوازنده نقاره) و آقای فرامرز گرمرودی را در مقام خواننده همراهی می‌کنند.

کنسرت ارکس‌تر سمفونیک آذربایجان در تاریخ ۱۴ ادربیهشت ماه درسالن نمایشگاه بین المللی تهران، از ساعت ۲۰: ۳۰ الی ۲۳ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای خرید بلیت می‌توانند با موسسه موسیقی ققنوس ۲۲۷۲۸۰۰۷ و یا از طریق سایت اینترنتی iranconcert. com به صورت آنلاین اقدام به تهیه بلیط نمایند
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر سمفونیک آذربایجان روی صحنه می‌روند | موسیقی ما