برنامه یاد بعضی نفرات
 
dean
همین‌ها خاطرات را می‌سازند
25 دسامبر 1995، سال‌مرگ دین مارتین

موسیقی ما - جواد رهبر: دین مارتین با اصالت ایتالیایی-امریکایی‌اش وقتی در سن 78 سالگی درگذشت، سه عنوان مهم را یدک می‌کشید؛ او خواننده، بازیگر سینما و کمدین بود و طی دهه‌های پنجاه و شصت در هر سه مورد هم به اوج شهرت و محبوبیت رسیده بود.

در عالم خوانندگی در کنار غول‌هایی چون فرانک سیناترا، سامی دیویس جونیور و رفقای دیگرش گروه اسطوره‌ای «رَت پَک» را تشکیل داد و در هیبت سولو هم کلاسیک‌هایی مثل «ولاره» و «مامبو ایتالیانو» را خواند.

وقتی جلوی دوربین می‌آمد، نتیجه‌اش می‌شد فیلم‌های ماندگاری مثل «ریو براوو» (1959) که در آن نقش هفت‌تیرکشی را بازی می‌کند که مصمم شده الکل را کنار بگذارد، که در مقایسه با زندگی واقعی او خیلی هم بی‌ربط نبود.

یک بخش مهم حضور سینمایی‌اش هم به همکاری‌هایش با جری لوئیس از سال 1946 تا 1956 مربوط می‌شد؛ مارتین آدم عاقل زوج بود و لوئیس قاچِ کمدین ماجرا. گذشته از تمامی اینها، مارتین خودش هم یک کمدین قهار بود و برنامه‌های مختلف موفقی اجرا کرد.

روزگاری درباره لوئیس گفته بود: «جری به نقطه‌ای رسید که به خودش گفت که من فوق‌العاده‌ام، درست مثل چارلی چاپلین! از آن به بعد، هیچ‌ کسی نتوانست چیزی به او بگوید. او خودش همه چیز را می‌دانست.» این آفتی بود که مارتین معتقد بود خودش گریبان‌گیرش نشده است.

تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 دی 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود 25 دسامبر 1995، سال‌مرگ دین مارتین | موسیقی ما