برنامه یاد بعضی نفرات
 
foo
پرفروش‌های موسیقی هفته؛
«روشنایی بیهوده» صدرنشین شد

موسیقی ما - هشتمین آلبوم رسمی گروه فوفایترز بالاخره رتبه اول جدول پرفروش‌های هفتگی موسیقی در آمریکا را برای این گروه به ارمغان آورد.

این گروه در حالی صدرنشین شد که در هفته گذشته آلبوم‌های الیسون کراس و پال سایمن نیز عرضه شدند.

طبق آمار نیلسن ساونداسکن در هفته‌ای که روز پایانی‌اش یکشنبه بود، 253 هزار نسخه از «روشنایی بیهوده» فوفایترز به فروش رفت.

این آلبوم در میان دیگر آلبوم‌های گروه فوفایترز از لحاظ عملکرد در هفته اول انتشار در رتبه دوم ایستاد. آلبوم سال 2005 این گروه به نام «به افتخار تو» در هفته اول 311 هزار نسخه فروش کرد و در رتبه دوم جدول ایستاده بود. آخرین آلبوم آنها نیز سال 2007 عرضه شد. این آلبوم «انعکاس، سکوت، صبر و متانت» نام داشت و در هفته اول با 168 هزار نسخه فروش سوم شد.

«21» به خوانندگی آدل که چهار بار در رتبه اول ایستاد با یک پله سقوط و فروش 93 هزار نسخه دوم شد. در بریتانیا نیز آلبوم آدل از آلبوم فوفایترز شکست خورد و پس از 11 هفته دوم شد.

«هواپیمای کاغذی» الیسون کراس و یونیون استیشن با فروش 83 هزار نسخه سوم شد. کراس پیشتر در آلبومی که با رابرت پلنت به نام «شن خیزان» منتشر کرده بود به فروش بهتر و جایزه گرمی دست یافت. در هر صورت این بهترین عملکرد کراس بطور مستقل یا به همراه یونیون استیشن در جدول پرفروش‌ها است.

رتبه بعدی در اختیار پال سایمن است؛ آلبوم «خیلی زیبا یا منظور؟» با فروش 68 هزار نسخه چهارم شد. این بهترین عملکرد سایمن از سال 1991 در این جدول و همچنین از 1990 و قرار گرفتن «آهنگ قدیسان» در رتبه چهارم مجله بیلبورد است.

گروه راک اهل امریکای لاتین مانا با آلبوم «Drama y Luz» و فروش 47 هزار نسخه پنجم شدند. آلبوم قبلی این گروه با فروش 87 هزار نسخه در سال 2006 چهارم شده بود.

ادامه جدول را این آلبوم‌ها پر کرده‌اند؛ «زن مرگبار» با صدای بریتنی اسپیرز با فروش 43 هزار نسخه و چهار پله سقوط ششم، «آوازهایی برای ژاپن» با فروش 37 هزار و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته هفتم، «Rolling Papers» با صدای ویز خلیفه و فروش 37 هزار نسخه و سه پله سقوط هشتم، «ش.ه.ر.ت.» با صدای کریس براون با سه پله سقوط و فروش 35 هزار نسخه نهم و «دیگر آه نکش» کار مامفورد و پسران با دو پله سقوط و فروش 35 هزار نسخه دهم شدند.

مجموع فروش نسبت به هفته گذشته با هشت درصد رشد برابر با شش میلیون و 300 هزار نسخه بود که نسبت به همین موقع سال پیش 16 درصد رشد کرده است.

مجموع فروش آلبوم‌ها تا این لحظه از سال به 90 میلیون دلار رسید که نسبت به همین موقع سال قبل سه درصد پایین‌تر است.

منبع: خبر آنلاین

تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اردیبهشت 1390 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «روشنایی بیهوده» صدرنشین شد | موسیقی ما