برنامه یاد بعضی نفرات
 
كنسرت «خورشيد اقيانوس آرام» برگزار می‌شود
رهبر گروه کر «نامیرا» خبر داد؛
كنسرت «خورشيد اقيانوس آرام» برگزار می‌شود
موسیقی ما- فرهاد هراتي آهنگساز و رهبر گروه كر ناميرا در نشست خبري اين برنامه گفت: طي سال‌هاي گذشته گروه كر ناميرا تلاش داشت تا ادبيات جديدي از اجراي كُرال را در كشور به صحنه ببرد و براي برنامه جديد اين گروه كنسرت «خورشيد اقيانوس آرام» طراحي شد.

او ادامه داد: در تمام اجراهاي گروه، قطعات را خودم با ساختار موسيقي جهاني مي‌سازم و هيچ قطعه‌اي در اجراهاي گروه تكراري اجرا نمي‌شود، اما اين‌بار برخلاف تجربه‌هاي قبلي از شعر، ترانه و كلام استفاده نكرده‌ايم و فقط با آوا بازي مي‌كنيم كه اميدوارم اين اتفاق در آينده به عنوان يك ژانر در موسيقي جا بيفتد.

هراتي تصريح كرد: هر قطعه از اين اجرا يك داستانك آهنگين دارد كه به لحاظ موضوعي ربطي به هم ندارند و با همراهي يك گروه كر 80 نفره كه 25 نفر آن‌ها خوانندگان كودك هستند، همراهي و اجرا مي‌شود و ضبط اين قطعات براي عرضه‌ي صوتي دي‌ماه آغاز مي‌شود.

سرپرست گروه كُر «ناميرا» متذكر شد: اهالي «ناميرا» راه درازي را در پيش دارند، اما ما براي حمايت از گروه تلاش مي‌كنيم تا بهترين كارها را ارايه دهيم و انديشه‌مان را صادقانه گسترش دهيم بدون اين‌كه در اين مسير از ارگان و يا نهادي كمك بگيريم و خوشحاليم كه بعد از شش ماه تلاش و تمرين جدي جديدترين كار خود را ارايه مي‌دهيم و تلاش داريم اين نوع موسيقي را به خارج از مرزها نيز منتقل كنيم.

به گفته هراتي در اين اجرا قطعاتي همچون «خورشيد اقيانوس آرام»، «اشك‌هاي روان»، «رقص آسماني»، «پروانه»، «كودكي من»، «من مي‌توانم راه بروم و حرف بزنم»، «من و باران»، «شكوفه‌هاي بهاري»، «روياي شبانه» و «پري دريايي اعماق آبي» اجرا مي‌شود و در هر قطعه بچه‌ها اسم نت‌ها را مي‌گويند كه به اعتقاد او از تركيب اين هفت نت با هم يك گويش جديد ايجاد مي‌شود.

اين آهنگساز ادامه داد: معتقدم كه صداي انسان، الهي‌ترين صوت است و براي همين طي اين 10-12 سال اخير زندگي‌ام را وقف تربيت اين گروه كر كردم و كارم تركيبي از موسيقي مدرن و كلاسيك با تمركز در اجراي كرال است.

او با معرفي ديگر اعضاي گروه كر ناميرا در اين اجرا گفت: عماد اجلال مايستر گروه، گيلشا ضياء‌پور سرپرست گروه، شهرام ركوعي سوليست فلوت و علي جعفري پويان سوليست ويلن است و بقيه سازها به صورت پلي‌بك اجرا مي‌شود. البته در اين اجرا يك قطعه را خودم با پيانو تك‌نوازي مي‌كنم و در اجراي سه قطعه سولوي آوازي بدون كلام دارم.

هراتي در پايان اين نشست با اشاره به اختصاص بخشي با عنوان كرال در جشنواره موسيقي فجر گفت: موسيقي كرال در ايران نياز به حمايت جدي دارد و خوشحالم كه امسال با اختصاص چنين بخشي در جشنواره فرصت اجرا به چندين گروه را دادند كه گروه كر ناميرا هم قرار بود، پيش از اين در بخش رقابتي جشنواره حضور داشته باشد ولي به دليل زمان كوتاه اجراها تقاضاي حضور در بخش جنبي را داديم و احتمالا در طول جشنواره يك شب اجرا در تالار وحدت خواهيم داشت.

گفتني است: گروه كر ناميرا از دوم تا ششم آذرماه در تالار وحدت كنسرت مي‌دهد.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1387 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

چه خوب

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود كنسرت «خورشيد اقيانوس آرام» برگزار می‌شود | موسیقی ما