برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازندگی نُت‌ لحظه‌های تابستانی از ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان
گزارشی از آموزشگاه‌های موسیقی در تابستان؛
نوازندگی نُت‌ لحظه‌های تابستانی از ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان
موسیقی ما - آزاده فضلی: وقتی به فصل تابستان که بیشتر مدارس تعطیل هستند، نزدیک می‌شویم، آموزشگاه‌ها و کلاس‌های موسیقی هم به نوعی رونق می‌گیرند. متقاضیان کلاس‌های آموزشی در بیشتر آموزشگاه‌های موسیقی، نوجوانان و جوانانی هستند که یا برای اولین بار قصد یادگیری موسیقی را دارند و یا در ادامه آموزش‌های قبلیشان، قصد فراگیری بیشتر دارند.

ارزان بودن ساز، یکی از عوامل جذب افراد به سمت خودش است. بعضی از افراد ممکن است علاقه خود به یک ساز را قربانی گران بودنش بکنند و در عین حال مصر باشند که به اصطلاح از بقیه عقب نمانند و حتما بتوانند سازی بنوازند.

در بیشتر آموزشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی برای هنرجویان یک ساعت در هفته برگزار می‌شود و گاهی هم کمتر حدود ۴۵ یا ۳۰ دقیقه؛ اولین نکته‌ای که در هزینه کلاس‌های آموزشی آموزشگاه‌های موسیقی وجود دارد، یکسان بودن شهریه همه‌ شاخه‌های موسیقی است. نکته دوم، تنوع قیمت‌ شهریه‌ کلاس‌های هر آموزشگاه است که تفاوت جالب توجهی دارد.

آموزشگاهی در خیابان ستارخان تمام سازهای موسیقی را آموزش می‌دهد، دوره‌های دو ماهه و هفته‌ای یک روز خود را که ۸ جلسه می‌شود با قیمت ۹۶ هزار تومان برگزار می‌کند. منشی این آموزشگاه می‌گوید: بیشترین تقاضا‌ها برای ثبت‌نام موسیقی، نوجوان و جوان هستند که معمولا با مداومت در یادگیری، به جایگاهی حرفه‌ای می‌رسند و می‌توانند در گروه‌های موسیقی بزرگ هم جایی پیدا کنند که نمونه‌هایی از این‌گونه بچه‌ها را در آموزشگاه داشته‌ایم.

آموزشگاهی دیگر در خیابان ملاصدرا، دوره‌های سه ماهه که در هفته یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای را شامل می‌شود را با قیمت ۳۰۰ هزار تومان برای تمامی سازهای موسیقی به صورت انفرادی برگزار می‌کند. این آموزشگاه مدعی است تمامی هنرجویانش به مقاطع بالایی از موسیقی می‌رسند.

 «آموزشگاه موسیقی ز» واقع در منطقه یک تهران، دوره‌های سه ماهه دارد و کلاس‌های ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای‌اش در هفته را با هزینه ۱۶۰ هزار تومانی برگزار می‌کند. کار‌شناس موسیقی این آموزشگاه می‌گوید: معمولا در همه فصل‌ها به ویژه در تابستان، نوجوانان و جوانان محصل متقاضی کلاس‌ها هستند و زمانی که این کلاس‌ها با درسشان تداخل پیدا می‌کند، آن را کنار می‌گذارند، اما بعضی‌ها هم هستند که به صورت حرفه‌ای این رشته را ادامه می‌دهند.

آموزشگاه موسیقی «ن. ت» در شهرک غرب واقع است، شهریه ترم‌های سه ماهه‌اش ۱۸۰ هزار تومان است. البته هنرجویان این آموزشگاه، برای شرکت در کلاس‌های گروهی باید آزمونی را بگذرانند تا بتوانند در آن شرکت کنند. زمان کلاس‌های انفرادی ۳۰ دقیقه و زمان کلاس‌های گروهی، ۶۰ دقیقه است.
 
یکی از کار‌شناسان این آموزشگاه می‌گوید: مدتی لازم است تا هنرجو با فضای ساز و موسیقی آشنا بشود و بعد هوش و استعداد شخصی، تمرینات‌مستمر تعیین کننده است، فراموش نکنید در فرایند آموزش موسیقی عوامل مهمی همچون معلم، روش تدریس، استفاده از متدهای معتبر و... تاثیر فراوان دارند.

بنا براین گزارش در وادی آموزش موسیقی به صورت خصوصی هم تعرفه خاصی وجود ندارد و هر آموزشگاه با ویژگی‌هایی که از خود برمی شمرد برای جلسه ۳۰ یا ۴۰ دقیقه‌ای خود دوازده تا بیست و پنج هزار تومان از متقاضی اخذ می‌کند.

در فصل تابستان خانواده‌ها تعرفه‌های زیادی از این دست را می‌پردازند تا اطمینان حاصل کنند فراغتی مطلوب برای فرزندانشان رقم زده‌اند.
منبع: 
برنا
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:48

من 3 ساله میرم اموزشگاه.اول 25 تومن برای هر ماه میدادم بعدش 35 تومن و حالا 45 تومن و هر سال داره افزایش پیدا میکنه.یکی از اموزشگاه های درجه یک تهران هم ثبت نام کردم که سه ماهش 140 هزار تومن!!!

یکشنبه 24 خرداد 1394 - 15:13
علی

سایه خانم سلام این اموزشگاه اموزش ویلون هم داره ؟؟ اگه داره ، ادرسشو لطفا برا من بفرستین, مرسی

43.101.59.55
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:48

vaghean ke har ja har gheimati ke bekhan migiran

man chand amozeshgah mishnasam ke ba vojod asatid khobes
gheimatash kamtare

hich nezarati nemishe roye gheimata

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:48

سلام به همه
من الان دو سال هست که کلاس میرم

کمترین هزینه ای که دادم ، ترمی بیست هزار تومان بوده و
حالا که بیشتر شده ، ترمی سی و هشت هزار تومان هستش!
من نمیدونم چرا در شهرهای بزرگ قیمت ها بدون کنترل بالا میره ؟!!!

من بچه ی شهرستان هستم و تهران زندگی نمیکنم.

دوشنبه 25 شهریور 1392 - 20:25

عاااااااااااااااااالی بووود ... اما من اساتیدی چون استاد حسین یوسف زمانی و استاد ظهیر الدینی رو برای ویولن پرسیدم سه ماهی سیصد هزار تومن هست... کلاساشون که فوق العاده عااااالی هستند...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوازندگی نُت‌ لحظه‌های تابستانی از ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان | موسیقی ما