برنامه یاد بعضی نفرات
 
قطعه «عشق من» هم در آلبوم جدید من است
با «کورش صنعتی» در آستانه انتشار اولین آلبوم رسمی و مجازش:
قطعه «عشق من» هم در آلبوم جدید من است
موسیقی ما - بهمن بابازاده: کوروش صنعتی در یک دوره حدودا یک ساله از چهره‌های محبوب موسیقی پاپ بود. زمانی که قطعه «عشق من» به طرز گسترده‌ای در سراسر کشور همه گیر شده بود و این خواننده با‌‌ همان یک قطعه شهرت و محبوبیت فراوانی را در بین اهالی موسیقی و مخاطبان به دست آورده بود. چند هفته مانده به انتشار آلبوم جدید این خواننده با او در مورد فعالیتاش گپ زدیم.

  • کورش صنعتی با تک تراک «عشق من» محبوب شد کمی در مورد آن کار صحبت می‌کنید؟ فکر می‌کردید که این قطعه تا این حد گل کند؟
اگر بگویم بله که قطعا دروغ گفته‌ام ولی وقتی آن کار را ساختم و خودم قطعه تکمیل شده را گوش کردم، تاثیر و حس فراوانی گرفتم. من اعتقاد دارم که اگر یک کار، خود سازنده‌هایش را بتواند راضی کند، می‌تواند در جامعه هم جریان ساز شود.

  • اولین واکنش‌ها درباره این کار را کجا گرفتید؟
من هر جا می‌رفتم، در همه پاساژ‌ها و مغازه‌ها این کار پخش می‌شد. فکر می‌کردم همه در حال مسخره کردن من‌اند. توهم گرفته بودم. حس می‌کردم می‌خواهند مسخره‌ام کنند. ولی به مرور فهمیدم که نه، خبرهایی هست.

  • کاور کردن کارهای روز موسیقی جهان اتفاقی ست که در تمام دنیا اتفاق نی افتد ولی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. چه اتفاقی افتاد که آن ترانه کاور شده، تا این حد مورد پسند قرار گرفت؟
البته قبل از اینکه جواب سوال شما را بدهم باید بگویم که متاسفانه در ایران برخی از دوستان موضع گرفته‌اند که کاور کار کردن آبروریزی است و حرفه ای نیست و... در حالی‌که این در تمام جهان اتفاق می‌افتد. این را هم بگویم که در برخی مواقع کاور کردن ترانه‌های خارجی کار سخت و نفس گیری هم می‌شود. چون کار شما با یک مقیاس که اصل قطعه است مورد سنجش قرار می‌گیرد و این مقایسه در برخی مواقع خیلی سخت است. موسیقی ترکیه در جهان امروز حرفهای فراوانی برای گفتن دارد ولی این روز‌ها موج کاور کردن کارهای دهه ۵۰ و ۶۰ موسیقی ایران به شدت در آن رواج پیدا کرده. پس می‌بینیم که کاور کردن اتفاق یا کار غیر حرفه‌ای نیست.

  • برای دریافت مجوز از چه سالی اقدام کردید؟
من در سال ۸۶ در روزنامه اطلاعات خواندم که همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.‌‌ همان باعث شد که من فعالیت‌های ماهواره ای‌ام را کنسل کردم و برای اخذ مجوز اقدام کردم. چند وقتی طول کشید تا موفق شدم و الان هم آلبوم جدید من در صف انتشار است.

  • در این ایام به چه کاری مشغول بودید؟ نه کار موسیقی می‌کردید و نه کلیپ ساختید.
روی آلبوم‌ام کار می‌کردم. فقط یک سال میکس و مسترینگ آن طول کشید. آقای اصفهانی برای انتشار آلبوم جدیدشان ۵ سال وقت صرف کردند تا آلبومشان چیزی کم و کسر نداشته باشد. من هم همه تلاشم را برای خوب شدن آلبوم‌ام انجام دادم.

  • کمی در مورد آلبوم جدیدتان می‌گویید. جزئیات جالبی باید حتما داشته باشد؟ 
«یادت باشه» اسم البوم من است که اواخر خرداد در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد. فضای شاد و ریتمیکی را برای آلبوم در نظر گرفته‌ایم که امیدورایم مورد توجه قرار بگیرد. سعید طوئی جان، حسام یار یار، سعید سام و ارژنگ حقانی ملودی و تنظیم‌های آلبوم را برعهده داشته‌اند و محمد فراهانی، علی استیری، سعید یزدانی و خودم نیز ترانه‌های آلبوم را سروده‌ایم.

  • «عشق من» با توجه به موفقیت گسترده‌ای که داشت را هم در آلبوم جدیدتان گنجانده‌اید؟
با یک سری تغییرات «عشق من» هم در آلبوم جدید من هست. بخش‌های رپ آنرا برداشته‌ایم و تنظیم مدرن و آکوستیک برای آن در نظر گرفته‌ایم. ولی‌‌ همان حال و هوای قبل را دارد و می‌شود روی موفقیت‌اش حساب کرد.
منبع: 
تماشا
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:48

شاید من به عنوان یکی از معدود افرادی هستم که قبل از البوم بیرون بیاد اونو کوش کردم. خیلی ازش لذت بردم.و اینکه البوم اولش خیلی ضعیف بود و نسبتا این البوم عالیه. اولش کوش کردن و داره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:48

بهترین قعطه آلبوم که به قولش "عشق من" باشه،کاور یه آهنگ معروف خارجی هست!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:48

کوروش صنعتی چند سال پیش یه آلبوم مجاز منتشر کرده بود که طرح روی جلدش خودش بود کنار یه ماشین که توسط آوای طوبی منتشر شده بود و همین آهنگ عشق من با حذف قسمتای رپش تو این آلبوم بود! احتمالا میخواد همون آلبوم قدیمیو به اسم آلبوم جدید منتشر کنه!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:48

چقدر بدبخت شدیم که اینم می خواد آلبوم مجاز بده، موسیقی ایران به ... کشیده شده...
با این وضعی که داره پیش میره تا 3و 4 سال دیگه آهنگا به درد سطل آشغال هم نمی خورن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:48

سلام
با تشکر از شما که آهنگ ها ی کورش عزیز را در اختیار علاقه مندان گذاشتید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:48

اصل آهنگ مال کدوم خواننده و اسم آهنگ چه بود با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:48

اگه میشه بیو گرافی زندگی کوروشو برامون بزارید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه «عشق من» هم در آلبوم جدید من است | موسیقی ما