برنامه یاد بعضی نفرات
 
adele
پرفروش‌های موسیقی هفته؛
«21» پرفروشترین آلبوم سال شد

موسیقی ما - آدل، خواننده پاپ بریتانیایی برای دومین هفته متوالی در صدر جدول پرفروش‌های آمریکا ایستاد.

آدل در حالی روز چهارشنبه به این موفقیت دست یافت که شش هفته است در صدر جدول پرفروش‌های موسیقی بریتانیا است.

آلبوم «21» تاکنون در آمریکا بیش از 520 هزار نسخه فروش کرده و بدین ترتیب پرفروش‌ترین آلبوم سال تا این لحظه و هم‌چنین تنها آلبوم سال 2011 است که بیش از 500 هزار نسخه فروش کرده است.

فروش این آلبوم در هفته‌ای که گذشت 168 هزار نسخه بود. این آلبوم در هفته اول عرضه شدنش 352 هزار نسخه فروش کرد و به سرعت به دومین آلبوم پرفروش سال تبدیل شد و پشت سر «دیگر آه نکش» گروه مامفورد و پسران قرار گرفت. اما با احتساب فروش این هفته «21»، این آلبوم با 74 هزار نسخه اختلاف «دیگر آه نکش» را پشت سر گذاشت.

مارشا آمبروزو با اولین آلبوم تک‌نفره خود به نام «آخر شب‌ها و اول صبح‌ها» با فروش 96 هزار نسخه دوم شد. او که پیشتر عضو گروه «فلوتری» بود با این فروش هر دو آلبوم گروه سابق خود را پشت سر گذاشت. اولین آلبوم این گروه دونفره «فلوتیک» نام داشت که زمان انتشارش با 41 هزار نسخه فروش در رتبه نوزدهم ایستاد، آلبوم بعدی گروه نیز «فلولوژی» بود که با 77 هزار نسخه فروش در رتبه هفتم ایستاده بود.

گروه دروپیک مرفیس با آلبوم «از شکل خارج شدن» که به مناسب روز سن پاتریک منتشر شد برای اولین بار خود را در جدول پرفروش‌ها دید. این آلبوم با فروش 43 هزار نسخه ششم شد. این گروه راک ایرلندی تاکنون هفت آلبوم عرضه کرده و پیش از این از رتبه بیستم جدول (سال 2007 با آلبوم «بدترین دوران») بالاتر نیامده بودند.

آرون لوئیس، خواننده گروه راک استیند نیز با اولین آلبوم تک‌نفره خود به نام «خط شهری» و فروش 38 هزار نسخه هشتم شد.

«دیگر آه نکش» با فروش 54 هزار نسخه رتبه سوم را حفظ کرد، «هرگز نگو هرگز: ریمیکس» با فروش 53 هزار نسخه دو پله سقوط کرد و چهارم شد و سی و هفتمین گلچین «بله این را موسیقی می‌نامم» با فروش 44 هزار نسخه یک پله سقوط کرد و پنجم شد.

«دنیای من 2.0» جاستین بیبر با فروش 33 هزار نسخه هفتم شد. «دو ووپس و اوباش» به خوانندگی برونو مارس با سقوط سه پله‌ای و فروش 32 هزار نسخه به رده نهم رفت و «بهترین آهنگ‌ها...تاکنون» به خوانندگی پینک نیز دو پله صعود کرد و با فروش 31 هزار نسخه دهم شد.

مجموع فروش هفته به 6 میلیون و 300 هزار نسخه رسید که نسبت به هفته گذشته دو درصد افت و نسبت به همین هفته سال پیش یک درصد رشد داشته است.

مجموع فروش امسال به 52 میلیون و 800 هزار دلار رسید که نسبت به سال پیش هشت درصد افت کرده است.

منبع‌: خبر آنلاین

تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

rt
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:53

ممنون

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «21» پرفروشترین آلبوم سال شد | موسیقی ما