برنامه یاد بعضی نفرات
 
نگاهی انتقادی به ترانه‌های قطعات آلبوم «تصمیم»
یادداشتی از مهدی ایوبی؛
نگاهی انتقادی به ترانه‌های قطعات آلبوم «تصمیم»
موسیقی ما - مهدی ایوبی: برای من همیشه نوشتن پیرامون دوستان هم صنف و هم سنگران ترانه نویسم با دشواری همراه بوده است، این دشواری دشوار‌تر هم می‌شود وقتی که ترانه‌هایشان به مقصد رسیده و دراین آشقته بازار ترانه نویسی و ترانه سازی، از حنجره‌ای معتبر شنیده شده باشد. به هر روی از‌‌ همان روزی که تصمیم را شنیدم تصمیم گرفتم در اولین فرصت چیزی بنویسم و به گوش عوامل سازنده‌اش برسانم و البته از همه مهم‌تر به گوش‌‌ همان حنجرهٔ معتبر این روزهای سرزمینم و چه فرصتی بهتر از این!

لهراسبی را از دریایی‌ها شنیدم و با تیتراژ‌هایش شناختم. صدایی که در آغاز راه دیگری را به یادم می‌آورد و در ادامه دیگران او را به خاطرم می‌آوردند! همکاری با ترانه سرایان مطرح هم دوره‌ام و حس و عاطفهٔ آبرومند صدایش، دلایل محکمی بودند برای پی گیری آثارش. به عنوان یک مخاطب جدی ترانه، لهراسبی را با تمام فراز‌ها و فرود‌هایش، کاستی‌ها و برتری‌هایش، همیشه ارزشمند، مغتنم و محترم شمرده‌ام اما آلبوم اخیرش را با تمامی حواشی پیرامونش و با احترام به تک تک مخالفانم در این رﺃی، قهقرایی می‌دانم که بیرون آمدن از آن به همین سادگی‌ها نیست! آلبومی که همهمه‌ای است از ترانه سرایانی که هیچ ربطی به هم ندارند و ترانه‌هایی که انرژی یکدیگر را خنثی می‌کنند. ملودی‌هایی که نه آغاز می‌شوند و نه به پایان می‌رسند. تنظیم‌هایی که انگار جز نمایش خود وظیفهٔ دیگری ندارند و اتفاقا از پس همین تنها وظیفه‌شان هم بر نمی‌آیند.

آلبوم را در کل ریمیکسی شنیدم از ترک‌هایی که خلاصه شده‌اند، کوچک شده‌اند، فشرده شده‌اند و با بدسلیقگی تمام در هم فرو رفته‌اند، همدیگر را پوشانده‌اند وهمین هم پوشانی موجب شده است معدود رگه‌های روشن و لحظه‌های ناب اثر هم به سختی شنیده شود! به من فرصت بدهید به دلیل عدم تسلط فنی در مباحث دیگر، در جایگاه یک کارورز ترانه، تصمیم را از پنجرهٔ کلام به نظاره بنشینم و باقی پنجره‌ها را بسته بگذارم برای دوستان مسلط ترم.

تصمیم را یازده ترانه سرا سروده‌اند، حدیث دهقان با دوترانه و نصفی و نسترن شیرمحمدی یا‌‌ همان مونا برزویی خودمان با دو ترانه در این آلبوم شرکت دارند و باقی دوستان ترانه سرا بایک ترانه وحتی کمتر در اینسرت آلبوم حضور به هم رسانده‌اند.

  • «چشمامو می‌بندم‌» سر کاستی آلبوم است با کلامی از «الناز اسفند فرد» که بنا بر شایعه‌های پیرامون آلبوم که خط تیرهٔ موجود در اینسرت هم به آن‌ها قوت می‌بخشد، ملودی‌اش را شادمهر ساخته.
ترانه از پس سرکاستی بودن بر نمی‌آید و با‌‌ همان بیت اول برای مخاطب محترم ترانه مشکل ساز می‌شود، به اشتباه قافیه کردن رفتی وخوشبختی در بیت اول ترانهٔ اول تصمیم ‌‌نهایت بد سلیقگی است!

چشمامو می‌بندم، یادم بره رفتی
یادم بره بی‌تو، گم می‌شه خوشبختی

چشمامو می‌بندم حرف جدیدی نمی‌زند و آنچه می‌شنویم تکرار نه چندان استاندارد‌‌ همان چیزهایی که مدتهاست گوش‌هایمان را پرکرده است.

دربیت:
دیگه نگات، به انتظارم نیست
اینجا کسی دیگه کنارم نیست

ضعف تألیف با تکرار «دیگه» به کار تحمیل می‌شود و بیان متفاوت عدم چشم انتظاری به صورت «دیگه نگات، به انتظارم نیست» به اثر لطمه وارد کرده است.

۵ بیت ترانهٔ الناز اسفندفر، هم درروایت افقی و هم در روایت عمودی و مهم‌تر از همه در تألیف درست و محکم ناکام مانده است و ترانه از نظر من چه روی کاغذ و چه در هنگام اجرا حرکتی قابل توجه درحوزهٔ ترانهٔ معاصر به حساب نمی‌آید.

  • پیرامون ترانهٔ دوم بحثی نیست و دربارهٔ ترانه سوم هم صحبتی ندارم! اینجور ترانه‌ها را می‌توان ساعت به ساعت و با فراوانی زیاد، از روی سایت‌های موزیک اینترنتی بار کرد و در دور دورهای عصرانه کیفش را برد.
  • ترانه بعدی هم نام آلبوم است، «تصمیم» را «امین ناسوتی» سروده و شادمهر هم برایش ملودی نوشته. بعد از مدت‌ها دوباره صدای علی لهراسبی مارا یاد‌‌ همان «دیگری» می‌اندازد که البته شاید با توجه به ملودی ساز اثر، این امر اجتناب ناپذیر بوده، به هر روی بازهم ترانه در بیت اول قافیه را از دست می‌دهد:

ازاین تصمیم بیهوده، چه چیزی قسمتم بوده
بگو بامن از این خواستن، که حسرت همدمم بوده

ضمن اینکه معنای «بگو با من از این خواستن، که حسرت همدمم بوده» و کارکرد رابط «که» دراین مصراع را متوجه نمی‌شوم.

دربیت بعدی مشخص نیست چرا یه جای «چی فهمیدی» از «چه فهمیدی» استفاده شده است وزبان کار را دچار دوگانگی کرده است.

چه فهمیدی از این گریه، چی خوندی از نگاه من
نبودی تو پناه من، نبودی تکیه‌گاه من

اما بیت:

کجای گریه‌های من، رسیدی تو به داد من
نبودی تو برای من، نبودی تو به یاد من

ازه‌مان رگه‌های روشنی است که در مقدمه اشاره کردم که متاسفانه در بین انبوهی از بی‌دقتی و سهل انگاری ناپدید شده است هرچند اگر مصراع اول و دوم، جابه جا می‌شدند بیت زیبا‌تر از اینکه هست می‌شد:

نبودی تو برای من، نبودی تو به یاد من
کجای گریه‌های من، رسیدی تو به داد من

  • ترک بعدی «بازم دوباره» نام دارد که در همین نام گذاری هم دچار حشو است و تنها نکته مثبت اثر قافیه آوایی تداعی است. باقی اثر را خودتان یک بار دیگر بشنوید! از من انتظار دارید پیرامون ترانه‌ای که ترجیع بندش بیت زیر است چه بنویسم که به سوء تفاهم منجر نشود؟

بی‌تو هرشب، قلبم می‌گیره
داره حسم بی‌تو می‌میره
هرگز دلم بدون عشقت
توی اون خونه نمی‌ره!!!

  • باز هم معتقدم ترانهٔ «قلبم» که ششمین ترک آلبوم است و سرودهٔ «علیرضا پیروزی» وارد حوزهٔ ادبیات نمی‌شود و شروع ترانه مخاطب را آمادهٔ شنیدن چنین ترجیع بندی نمی‌کند:
وای خدا قلبم می‌ریزه
اون برای من خیلی عزیزه

البته بسیار مشتاقم بدانم کم کاری کدام یک از عوامل منجر شده است فعل می‌بینی دربیت اول درست بیان نشود و مخاطب ان را با فعل نه چندان شاعرنهٔ دیگری اشتباه بگیرد:

وقتی دل دیوونه، بی‌تو داره می‌میره
وقتی داری می‌بینی قلبم پیش تو گیره

  • «راهرو» اولین ترانهٔ «مونا برزویی» در این آلبوم است. ترانه‌ای که در حجم کلمات و تصویرهای نامربوط و تکراری به مثابه هوایی تازه است. به جرأت می‌توانم بنویسم که راهرو یکی از بهترین ترانه‌های برزویی است، اما سوالی که باقی می‌ماند این است که راهرو اینجای این آلبوم و با ملودی و تنظیمی این چنینی به دنبال چیست؟ علاوه بر تمامی کف زدن‌ها و سوت کشیدن‌هایی که به پاس زیبایی‌های راهرو به حق نصیب ترانه سرایش شده است، می‌شود و خواهد شد، اجازه بدهید حداقل من یکی با اخم‌هایی در هم کشیده و قیافه‌ای کاملا حق به جانب از برزویی بپرسم: خانم ترانه سرا! مگر یک ترانه نویس در طول زندگی هنری‌اش چند بار می‌نویسد:

صدات می‌کنم تا همه بشنون، جواب صدام غیر پژواک نیست
من اینقد شکستم، حس می‌کنم، که هیچ ارتفاعی خطرناک نیست

به هر روی امید دارم برزویی همانگونه که خوش و خوش تراش ترانه می‌نویسد، بعد ازاین همه تجربه، زین پس در مدیریت و casting ترانه‌هایش هم بهتر عمل کند. هر چند که اگر ترانه‌های ایشان هم دراین آلبوم نبود، قطعاً امروز به نقدش نمی‌نشستیم.

  • «بارون» محمد کاظمی «بلافاصله» بزن باران، بهاران فصل خون است «را به ذهن متبادر می‌کند. مصراع تکرار شوندهٔ تقریبا مشترک» ببار بارون «و» بزن باران «ذهن مخاطب را آمادهٔ این یادآوری می‌کند. اما در مجموع به نسبت باقی ترانه‌ها» بارون «اثری موجه است که از منظر سلیقهٔ نویسندهٔ متن، از بین مجموع ترانه‌های آلبوم، بهترین هم خوانی و هم راهی را با ملودی خود دارد و با تنظیمی خلوت و نه چندان خودنما، یکی از سه، چهار ترک قابل تحمل تصمیم است. روایت در طول و عرض ترانه رعایت می‌شود و از ضعف تألیف‌های ۶ ترک اول خبری نیست:

بباربارون یکی عشقش رو گم کرده
بباربارون قراره گریه برگرده
بباربارون من اینجا گیج وداغونم
بباربارون که بی‌عشقش نمی‌تونم

  • «صدام کن» دومین ترانه ی حدیث دهقان دراین مجموعه است که بازهم در مقایسه باترانه‌های ابتدایی آلبوم ترانهٔ بهتری است:

خداحافظ که دل گیرم، سراغت رو نمی‌گیرم
ببین گفتم خداحافظ، یه کاری کن دارم می‌رم
واسه رفتن نگو دیره، بگو شب دست و پاگیره
دارم راهی می‌شم جونم، چرا گریه ت نمی‌گیره!؟

دربیت اول ترانه اما علت حذف فعل درپایان مصراع دوم و خوانده نشدنش را نمی‌فهمم:

صدام کن این دم آخر، آخه فردا دیگه دیره
آخه فردا دیگه نیستم کسی جامو...

اگر مراد جایگزینی» نمی‌گیره «و یا» می‌گیره «به دلخواه و انتخاب مخاطب باشد که مراد نابجایی است، زیرا تنها فعل» نمی‌گیره «در وزن می‌گنجد و قطعا مصراع به صورت» کسی جامو می‌گیره «زیبا‌تر می‌شد، البته اگر در وزن جای می‌گرفت.

به نظر می‌رسد‌‌ همان اتفاقی که برای قوافی اطلسی و دلواپسی و بی‌کسی افتاده، این روز‌ها شامل حال نمی‌فهمه و بی‌رحمه هم شده است. بهتر است تا اوضاع از این بد‌تر نشده مدتی ان‌ها را فراموش کنیم مگر اینکه با قافیه کردنشان اتفاقی دیگرگونه برایشان رقم بزنیم که این دیگرگونگی حداقل شامل حال بیت زیر نشده است:

بهم چیزی بگو حتی، بگو بدکردی بی‌رحمی
یه کاری کن دارم می‌رم، چرا اینو نمی‌فهمی

  • » راه شمالی «هم دومین ترانه ی» مونا برزویی «است که در تصمیم می‌شنویم. به نظر می‌رسد از ترک هشتم به بعد، حداقل ترانه‌ها جانی گرفته‌اند وآلبوم قابل تحمل‌تر شده است!

ما با هم تاحالا دریا نرفتیم، از اون خونه از این دنیای خود خواه
تو رو شاید یه روزی قرض کردم، به اندازهٔ یک سفر کوتاه

اما در بیت:

می‌خوام تو آینه‌ها بهتر از این شم، نگاه من نوازشم بلد نیست
به خاطر تو التماس کردم، با لبهایی که خواهشم بلد نیست

متوجه ارتباط دو نیم مصراع اول نمی‌شوم:

می‌خوام تو آینه‌ها بهتر از این شم، نگاه من نوازشم بلد نیست
و بعد از آن هم رابطهٔ دو مصراع اصلی را باهم پیدا نمی‌کنم!

احساس و عاطفه اثر قابل توجه است و ترانه را پیش می‌برد. نگاه متفاوت برزویی به کلمات و البته چینش منحصر به فردش به کلام شخصیت می‌دهد و مخاطب را تا انتهای ترانه مشتاق نگه می‌دارد.

  • » عطر نرگس «سومین ترک» حدیث دهقان «و آخرین ترک آلبوم است. ترانه ناخوداگاه ما را به یاد حس غریب لهراسبی می‌اندازد بی‌اینکه تصمیمی به این کارداشته باشیم، مقایسه‌شان می‌کنیم!

بیت دوم ترانه قافیه را ازدست رفته می‌بیند و این از ترانه سرای برگزیدهٔ نهمین دورهٔ جشنوارهٔ شعر جوان کمی بعید است:

فقط بگو کدوم هفته کدوم روز
کجا منتظر رسیدنت شم
می‌خوام کاری بدم دست خودم که
خودم بهونهٔ اومدنت شم
ضمن اینکه تکرار خودم در مصراع دوم به تالیف اثر ضربه زده است.
درمصراع:
سپردی دست کی پیراهنت رو
که یه عمره برامون نمی‌اره

شکل صحیح جمله (فارغ از وزن و قافیه و ادوات شعری) این گونه است:

سپردی دست کی پیراهنت رو که یه عمره برایمان آن پیراهن را نمی‌آورد و یا یک عمره برایمان نمی‌آوردش.
حذف مفعول در مصراع دوم ضعف تالیفی آشکار و واضح است، لازم به ذکر است حذف‌های اینگونه که آن‌ها را حذف به قرینهٔ لفظی و معنوی می‌شناسیم تنها در شرایطی خاص برای فعل اتفاق می‌افتد و مفعول با این شرایط حذف نمی‌گردد.

درمصراع بعدی همین بیت هم با توجه به اینکه باد از پیچیدن بوی نرگس جلوگیری می‌کند و در واقع سدی است در برابر ظهور و وصال، صفت» سرگردون «برایش مناسب به نظر نمی‌رسد و مظلومیتی را همراهش می‌کند که حداقل در این مصراع حقش نیست

سپردی دست کی پیراهنت رو
که یه عمره برامون نمی‌اره
چه بوی نرگسی پیچیده اینجا
اگه این باد سرگردون بذاره

درمجموع لهراسبی باانتشار چهارمین آلبومش نشان داد هنوز هم می‌بایست به تک تراک‌ها وتیتراژ‌هایش دلخوش باشیم و از او توقع جمع آوری آلبومی که بتواند توانایی‌هایش را بیش از پیش نمایش بگذارد، نداشته باشیم. همچنان که در آلبوم‌های قبلی‌اش ترک‌های معتبر و مطرح‌‌ همان تیتراژ‌ها بودند (دریایی‌ها ازآلبوم دریایی‌ها، بی‌راهه‌ها ازآلبوم مثلث و دلنوازان وکوه از آلبوم۱۴)، باخالی شدن مجموعه اخیرش از این دست ترک‌ها وتیتراژ‌ها و همینطور همکاران قدیمی ترش و از دست رفتن انبوه مخاطبان به دست آمده از این طریق، حتی حضور شادمهر عقیلی هم، تصمیم را از سقوط نجات نمی‌دهد. به شخصه تک ترک پایانی» سریال۲-۵-۳ «را که همین اواخر از شبکه تهران پخش می‌شد، از مجموعه این آلبوم بیشتر می‌پسندم و جلو‌تر می‌بینم.

به عنوان نکتهٔ پایانی توجه شما را جلب می‌کنم به نام گذاری اثر. تصمیم عنوان زیبایی بود اگر در مرور آلبوم تمامی زحمات عوامل تولیدش را زیر سوال نمی‌برد و خانه را از پای بست ویران نشان نمی‌داد! البته با توجه به آنچه گفتم و آنچه شنیدید، به نظر می‌رسد باید صداقت عوامل را در انتخاب این اسم ستود. صداقتی که در ترک چهارم و در میانه‌های راه، مخاطب را شوکه می‌کند:

از این تصمیم بیهوده چه چیزی قسمتم بوده
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام نمیدونم شاید من چون پیش جناب ایوبی شاگردی می کنم نمی تونم ببینم همچین صحبت هایی در باره ایشون میشه. ولی به همه مقدسات قسم جناب ایوبی کلا خیلی با نقد مانوس هستند و طرز بیانشون مقداری تند هست حالا چون بیشتر در خانه ترانه ایشون رو میبینم ٰ بله پیش میاد کسی از دستشون ناراحت بشه ولی همه اونجا میدونیم این انتقادات به نفعمون هست...ایشون شخص فوق العاده محترمی هستند و اعضای خانه ترانه الخصوص من همه جناب ایوبی رو دوست داریم . امروز با ایشون در رابطه با کامنت های شما صحبت کردم گفتن : عیبی نداره بذار بگن ! خب پس بگید ولی عادلانه !!!!
مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

با این که ترانه آهنگ قلبم نسبتا ضعیفه موافقم ولی معنیه این بیت واضحه!!!!

2 بیت موقوف المعانی!!!!

وقتی داری میبینی قلبم پیش تو گیره / میری نمیگی شاید بی تو تک و تنها شم.

منظور اینه وقتی داری حال من و این که عاشقتم (قلبم پیش تو گیره و...) بازم اهمیتی نداره برات و میری و نمیگی شاید تنها شم!!!!

البته این ایراد که کنار سایر مسائل بسیار جالبی که بیان کردن کاملا کوچیکه!!!

نفهمیدن بیتی مثل میخوام تو آینه ها بهتر از این شم نگاه من نواطشم بلد نیست...
یا استفاده از واؤه های قهقرا و قابل تحمل کاملا بیانگر هدف این نقد هست!!!!
شایدم بشه گذاشت به حساب بی تجربگی و ابتدایی بودن این مثلا نقد!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

ازاین تصمیم بیهوده، چه چیزی قسمتم بوده
بگو بامن از این خواستن، که حسرت همدمم بوده

ضمن اینکه معنای «بگو با من از این خواستن، که حسرت همدمم بوده» و کارکرد رابط «که» دراین مصراع را متوجه نمی‌شوم.
agar shoma dorost be taraneh goosh midadi <>ro ba <>eshtebah nemigerefti!!!!
واسه رفتن نگو دیره، بگو شب دست و پاگیره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

همیشه وقتی کسی بخواهد به جلو حرکت کند ، افرادی جلوی پایش مانع می گذارند!!

واقعا که براشون متاسفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

بدون شک "نقد سازنده " همیشه مورد استقبال هنرمندان و طرفداراشون خواهد بود ، اما زمانی که این نقد ها به سمت و سوی دیگری کشیده بشه و هدف دیگری رو دنبال کنه، قطعا قضیه فرق می کنه!!!
تصمیم، مثل هر آلبوم پاپ دیگه ای ، هم نقاط قوت داره ، هم نقاط ضعف. چرا سعی کرده اید فقط نقاط ضعف رو ببینید و بزرگتر از حد جلوه شون بدین؟؟؟؟ و هیچ اشاره ای هم به نقاط قوت آلبوم نکنید!!
کوبیدن یک اثر کار چندان سختی نیست و از عهده ی همه برمیاد!! ولی جدا فکر نمیکنم در شأن یک کارشناس یا منتقد باشد!!!!
اینو بدونید که مردم موسیقی خوب رو میشناسن و شنونده های خوبی هستن. پس وقتی استقبال خوبی از یک آلبوم میشود ، یعنی اینکه اثر قابل قبولی بوده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

albate iradi ke be hazfe mafool marboot mishod dar hozeye pop barresi nemishe vali khob jenab ayoobi say kardan ta mitoonan bezanan too sare mal!

albate man khodam tamame in nokati ke goftino be joz oon !
mafoole fahmide boodam vali shoma shiva tar bayan kardin

albate omidvaram jenab ayoobi karaye khodeshoonam naghd beshe!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

با همه نظرات این دوست عزیز (نیما ) موافقم به جز یک قسمت .
به نظر من یکی از ضعیف ترین ترامه های آلبوم 14 بعد رفتنت هست .
با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

خدا رو شکر یک منتقد اومد و نقد کرد هر چی من میگفتم منظور نظرام رو همه میگفتن حسودی و... اما نقد خوبه ولی یکی گفت لهراسبی خواننده ضعیفی هست خدایی اینجوری که میگین نیست و ترک خوب هم داشته این البوم خیلی ایراد ها داره که خدا کنه منتقدها سر چیدمان ترک و... بحث کنند کاور و اسم شاعر رو اشتباه نوشتن یا اشتباه خوندن یک ترک هم بماند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

آقای ایوبی منتقد محترم
میشود به این سوالات پاسخ دهید ؟!!!
1- میشود نقد را برایمان تعریف کنید ؟
تا جایی که سواد ما می گوید نقد یعنی : بیان جنبه های مثبت و منفی در کنار هم !!! حال شوال این است : آیا 12 قطعه آلبوم تصمیم هیچ جای تعریفی نداشت !!! آیا آلبوم تصمیم فقط اشکال داشت !!! نمی شد در این طومار هزار صفحه ای دو خط هم از جنبه های مثبت آن نوشت !!!
2- آیا شما ترانه سرا ، منتقد و خواننده هستید ؟
با اظهارات شما که در همه ی این مباحث اظهار نظر فرمودید باید تبریک بگوییم به شما که هم ترانه سرا ، هم آهنگساز و هم خواننده هستید احتمالا !!!
3- میشود فرق تخریب و نقد را برایمان توضیح دهید ؟
تا جایی که سواد ما می گوید نقد دلسوزانه است و تخریب هم ریشه سوزانه !!! الان این چیزی که شما نوشتید دلسوزانه بو یا ریشه سوزانه !!!
-------------------------------------------------------------------------------
هیچ اثر هنری ای بدون اشکال نخواهد بود و ما معتقد نیستیم که تصمیم آلبومی بدون اشکال است اما بسیاری از مسائلی که شما در مورد این آلبوم مطرح کردید اصلا درست نیست و با عرض معذرت به بدفهمی و عدم درک درست خود شما مربوط میشود .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

کاملا با ایشون در مورد این که به تمام ترانه های آلبوم موسیقی ، میشه چنین ایراداتی گرفت موافقم.
آلبوم تصمیم از لحاظ بار ترانه ها از 14 ضعیف تر بود ، اما اینو هم در نظر بگیرد که فضاها کاملا متفاوت هست در هر دو آلبوم. قاعدتا ترانه ی آهنگهای ریتمیک به قدرت ترانه های اسلو و احساسی و غمگین نیستن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام
این نقدهای مغرضانه ای که این روزها پیرامون این آلبوم می بینم ، نشان دهنده ی اینه که آلبوم موفق بوده و شنیده شده...بله ،متاسفانه تا بوده همین بوده..!!
من که آلبومو دوست داشتم و این ریسک پذیری آقای لهراسبی و تحسین می کنم. خدا نگهدار.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

خیلی خیلی معذرت میخوام جسارت نباشه اما وزن ادبی منتقد(مهدی ایوبی) خیلی کمتر از وزن آلبومه .

ترانه هایی که از مهدی ایوبی شنیدیم بدرد آلبوم هایی مثل رضا یزدانی میخوره با مخاطب خاص خودش و این سبک انتقاد هم بدرد هون نوع ترانه ها میخوره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

اولا باید بگم که این نقد نیست ، تخریب شخصیت افراده!!!
دومً ، البوم که خوب فروش رفته ، پس یعنی مورد تایید شنونده ها قرار گرفته
بعدش هم شما با این اخلاقی که دارید احیاناً با حافظ و سعدی و فردوسی ... مشکلی ندارید؟؟؟ تعارف نکنید!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

چه قدر قشنگ گفتید
طرز تفکر و دید شما رو نسبت به ترانه های پاپ تحسین می کنم
به نظر من نوع نگاه شما عادلانه تر از نگاه منتقد هست
قطعا آلبوم سطح پایینی داره اما صحبت شما روی نگرش لااقل من تاثیر گذاشت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام دوست من. جناب ایوبی و خانم برزویی هر دو در یک حد ترانه سراهای قابلی هستند . از آثار آقای ایوبی هم می تونم به آلبوم رضا یزدانی اشاره بکنم.
ایشون ترانه هایی دارند که انسان حس می کنه در کراکترغرق شدن. کسی که از عزراییل بیوگرافی بنویسه قطعا قهار هست. عذر میخوام ولی شما که نمیشناسیدشون خواهشا در رابطه با مهدی ایوبی عزیز این صحبت هارو ابلاغ نکنیدو قیاس مع الفارق هم نکنید ایضا. موفق باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

آلبوم 14 خیلی قوی تر بود و بار احساسی بیشتری هم داشت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

فقط محسن یگانه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

دوست من فروش بالای یک اثر که دلیل بر کیفییت نمیشه...شنونده با تصویری که از گذشته جناب لهراسبی یا ایکس داشته آلبوم را میخره ... بعد از خریدنه که تازه معلوم میشه خوب بوده یا بد!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

در اینکه این نقد رو قبول ندارم و ... بحثی نمیکنم .
اما روی صحبتم فعلا روی اون قسمت که اینطوری نوشتین هست

""""البته بسیار مشتاقم بدانم کم کاری کدام یک از عوامل منجر شده است فعل می‌بینی دربیت اول درست بیان نشود و مخاطب ان را با فعل نه چندان شاعرنهٔ دیگری اشتباه بگیرد: """

من قبلا این رو تو یه وبلاگی که آقای اونو مینوشت خوندم و تائید یکی دیگه از آقایون در مورد این بحث باعث شد دهنم از تعجب باز بمونه
سریع این بخش رو برای خواهرم پخش کردم و خیلی صریح گفت صحیح کلمه ادا شد برای یکی از دوستانم پخش کردم و ایشون هم گفت خب معلومه که درست خونده !

دختر چهار ساله ام که درک صحیحی از لغت نداره و با توجه به شنیده ها ترانه رو ادا میکنه این ترانه رو حفظه و اون هم صحیح ادا میکنه .

نمیخوام توهینی به اقایون کرده باشم . من علت این قضیه رو ذهنیت شما میدونم و انگار شنیده شدن زیاد این کلمه ...

اگه این کلمه رو از ذهنتون دور کنید خیلی راحت اون چیزی که باید بشنوید رو میشنوید .

بیان این قضیه واقعا باعث تاسفه .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

با این نقدت فکر کنم لهراسبی یه حال اساسی قبلا بهت داده بوده
اگه سواد داری از ملودی های شادمهر ایراد بگیر غیراز چشماتو می بندم

22
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

من از20نمره ی18روتواین وضع موسیقی افتضاح به این البوم(شنیدنی)می دهم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

ضمنا اینو باهاتون موافقم که توهینی توی نظر ها نباشه
هم برای اون خانمی متاسفم که این بحث رو خنده دار می دونن هم برای کسانی که به ایشون توهین می کنن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

من دوست نداشتم نظری بزارم .
چون واقعا بعضی بچه ها در ک و شعورشون خیلی بالاست در ضمینه شعر و موسیقی که با نظرات جالب و قانع کنندشون نمیزارن حق کسی پایمال بشه ازشون ممنونم.
به نظرم این نقد نبود تخریب بود. اقای منتقد عزیز. میشه یه البوم خوب به ما معرفی کنی.چون واقعا تحت تاثیر نقدتون قرار گرفتم.
میشه چنتا اثارتونو ویا کلا فعالیت حرفه که تو این ضمینه رو داشتین را اعلام کنین که ما بیشتر باهاتون اشنا بشیم.
از سایت موسیقی ما واقعا بعید این حرکات غیر حرفه ای.واقعا معنی نقد اینه؟بهتر نیست از اساتید بزرگ و حرفه ای در این ضمینه استفاده کنین.تا هم به نقاط مثبت پرداخته بشه هم نقاط منفی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

البوم جدید فرهاد جواهر کلام به نام احساسی که دارم ---------------- پخش از فردا در سراسر کشور

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

من عزیز! اینی که می فرمایید آقای ایوبی و خانوم برزویی در یک حد هستن هم، سلیقه ی شخصی شماس!!! ما برای آقای ایوبی احترام زیادی قائل هستیم ، اما این نوع نقدهای غرض ورزانه اصلا در شأن یک منتقد نیست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

همه ما با نقدهای کارشناسانه و منصفانه موافقیم.ولی این نقد بهتر بگم این اظهارات شخصی مغرضانه بود.
اینجوری باید از هنرمند خوب کشورمون حمایت کنیم؟
با اینجور نقدها؟(این اظهارات مغرضانه؟و..........

متاسفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

تمام نظراتتون شخصی و کلی نگری است... کاملا مشخص هست که آلبوم رو با دقت گوش نکردین....

سپردی دست کی پیراهنت رو
که یه عمره برامون نمی‌اره
چه بوی نرگسی پیچیده اینجا
اگه این باد سرگردون بذاره

عزیز نمی گه چه بوی نرگسی پیچیده اینجا ، می گه چه بوی نرگسی می پیچه اینجا... و منظور از باد سرگردون اون کسی نیست که می خواد ظهور کنه... منظور عواملی هست که جلوی ظهور رو می گیره... این آهنگ و ترانه اتفاقا اصلا منو یاد حس غریب ننداخت... اتفاقا وقتی اولین بار گوش می کنی اگر استعاره های ترانه رو کنار بذاری معلوم نیس که ترانه برای یه شخص مذهبی سروده شده ... استفاده از کلماتی مثل کدوم هفته کدوم روز یا عطر نرگس اینو بهتر نشون میده... شاید شما آلبوم 14 رو هم با دقت گوش نکردید.. ترانه ی بعد رفتنت یکی از بهترین ترانه های این آلبومه، پیسنهاد می کنم این آلبومو دوباره گوش کن...حتی قطعاتی که ملودی کاور دارن ترانه ی بهتری دارن...

در مورد راهرو هم که اصلا موضعتون مشخص نیست... یکی به میخ زدید و یکی به نعل...

پیشنهادم گوش دادن به آلبوم برای چندین بار و همچنین شنیدن آلبوم 14 با دقت بیشتری هست... امیدوارم انقدر سرسری گوش نکنید..
ضمنا این آلبوم خالی از عیب و ایراد نیست... ولی دقیقا اون ایرادهایی که باید می گرفتید رو نگرفتید...

برای مثال : فقط بگو کدوم هفته کدوم روز...

اگر این ترانه برای ظهرو آقا سروده شده... پس روز اینجا چیکار می کنه...؟؟؟مگر نه اینکه روزش جمعه اس؟و توی همون ترانه ی حس غریب این مسئله عنوان شده؟

پس با دقت بیشتری میشه مشکلات ترانه رو چه در قالب مفهوم و چه در قالب قواعد "درست " بیان کرد...

آهان راستی حذف کلمه ی " می گیره " در واقع ناتوانی ترانه سُرا یا خواننده از این ادای این کلمه می ده... یعنی اونقدر وجود یک رقیب براش سخت و طاقت فرساس که نمی تونه به زبون بیاره و هیچ دلیل دیگه ایی هم نداره...امیدوارم منظورم رو فهیمده باشید...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

وقتی چیزی یاکسی بهترین میشه نقدوتخریب علیه ان نیزافزایش می یابد.بنابراین طرفداران علی لهراسبی نگران نباشند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

در مورد ترانه ها بگم که همه ترانه سراهای آلبوم به غیر از مونابرزویی تازه کار بودن .. در ضمن مگه خود نویسنده این نقد خودش چقدر تو گفتن ترانه تبحر داره که میاد ترانه رو نقد میکنه .. کاش حداقل یه ترانه از این منتقد عزیز میذاشتید تا ببینیم خودش ترانه سرایی بلده یا نه ؟ که اینقدر ادعای ترانه سرا بودن داره و میاد مونا برزویی رو نقد میکنه .. مونا برزویی در کنار روزبه بمانی ، یغما گلرویی و بابک صحرایی و اهورا ایمان از بهترینهای ترانه سرایی ایرانه .... و بقیه کمی بی تجربه بودن و نباید ازشون انتظار بیش از حد داشت که تو تازه کارا حدیث دهقان بهتر بود....
در ضمن اینم بگم که همونطور که فیلم ترسناک رو نمیشه با فیلمنامه خوانوادگی و درام ساخت یا فیلم رزمی و حادثه ای رو نمیشه با فیلمنامه ای تماما عاطفی ساخت ... برای ساخت آهنگهایی تو این سبک ها هم احتیاج به اینجور ترانه ها بوده ... آهنگهای ساخته شده توسط شادمهر با وجود تکراری بودن که به خواسته خود لهراسبی بوده ، عالی بودن و بابک مافی و مهران خالصی هم خوب کار کرده بودن و نباید در موردشون بی انصافی کنیم.. ولی جای خالی بهروز صفاریان و مهدی یراحی و محمدرضاچراغعلی احساس میشد و اینا میتونستن در کنار ستاره موسیقی ایران یعنی شادمهرعقیلی تیم بهتری رو بسازن و اینطوری آلبوم کاملتر میشد و این سلیقه شخصی منه... اما در کل آلبوم نسبت به کارای قبلیش جدیدتر و مدرن تر بود و لهراسبی میخواسته بروزتر باشه که .... در ضمن بازم میگم که کسی که نقد میکنه باید خودش بهتر از اون کسی کار کنه که زیر سوال برده و اول خودی نشون بده تا ببینیم آیا خودش چی بلده بسازه که اینطوری آلبوم رو زیر سوال برده؟ ممنون از سایت بزرگ موسیقی ما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

شیما جان موافقم باهات عزیز ولی نه اینکه اینجوری از کل بیت به بیت ترانه ها ایراد گرفته شه ........ نقد نباشه اصلا هیچ کس پیشرفت نمیکنه ولی نه به این شکل به نظر من ...... به قول یکی از دوستان کاملا سلیقه ای نقد شده که البته محترم هم هست ولی نظر خیلیا مطمئنا این نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

موندم چه جوری وجود کردی از سلطان پاپ شادمهر انتقاد کنی؟؟
چه جوری واقعا"؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

به نظر من این آلبوم فوق العاده شنیدنی بود و بدون شک یکی از بهترین آلبومهای سال 90 بود.
کاش در کنار ریز شدن در بحث فنی ترانه ها ، کمی هم به جنبه های حسی اونها پرداخته میشد که به اعتقاد من چند ترانه در این آلبوم فوق العاده بودن.
در ضمن نقد وقتی منصفانس که به جنبه های مثبت و منفی به همون درصدی که در کار نمایان بوده پرداخته بشه نه اینکه بیایم 10 نکته منفی بگیم 1 نکته مثبت.
به نظرم این اسمش نقد نیست. اسمش خودنمایی یک ترانه سرای گمنامه.
امیدوارم با این گونه رفتارها باعث ناامید شدن هنرمندانمون نشیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

مگه ایشون عادلانه نقد کردن که حالا از کامنت هایی که اینجا گذاشته شده ایراد می گیرید؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

آلبوم حتما مئفق بوده که تونسته نظرها رو به خودش جلب کنه و بعضی ها مثل شما رو راضی کنه ...
فقط این نکته رو نباید فراموش کنیم که حتی بهترین اثرهای هنری دنیا هم نقد می شن .... برای بهتر شدن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

آقای ایوبی من نقد شما رو خوندم
منتها به نظرم بعضی جا ها رو خوب و کامل توضیح ندادید
مثلا متوجه نمی شم در کل اشکالی که به ترانه ی "راهرو" گرفته بودید چی بود ؟
الان چه اشکالی داره که :
*
صدات می کنم تا همه بشنون جواب صدام غیر پژواک نیست
من اونقد شکستم که حس می کنم که هیچ ارتفاعی خطرناک نیست

*
بعد از آوردن این قسمت اولین افسوس خوردید سپس آرزوی موفقیت برای casting کمی عبارت "یارو فحش داد و در رفت" رو برام تداعی می کنه !
+ چی باعث می شه که افسوس بخورید .
به نظر من ترانه های خوبی نداره این آلبوم و بدترین آلبوم علی لهراسبیه منتهی کم لطفی می کنید اگر بدون دلیل قانع کننده بخواید این ترانه رو که به نظر من آبروی آلبومه زیر سوال ببرید.
"مگر یک ترانه نویس در طول زندگی هنری‌اش چند بار می‌نویسد:..."
این چه معنی ای می ده ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام . آقا می تونم از شما بپرسم اصلا جناب ایوبی رو میشناسینیا خیر؟ خواهشا شخصیت جناب ایوبی رو خرد نکنید ایشون هم عالم هستند در ترانه و هم قهار .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

نقد اگه منصفانه باشه از هزاران تعریف هم موثر تره ، پس نیازی به دفاع بیخودی نیست!!!!
اینجا هم اگه کسی میاد و دفاع میکنه مطمئن باشید از روی تعصب نیست!!!! بلکه فقط به خاطر تندروی این نقد مشابه به تخریب هست که در بسیاری از جا ها هم به نکاتی اشاره شده که واقعا برای آدم مبهمه!!!!! پس چندان هم نمیشه اسمش رو نقد گذاشت!!! امیدوارم از این به بعد نقد های کارشناسانه و غیر مغرضانه تری ببینیم!!!!
حالا این یک پارت از این نقد هست!!! اگه قسمت دوم و مخصوصا صحبت های خانوم برزویی رو بشنوین جتما به نتیجه بی انصافانه نقد کردن خواهید رسید!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

چرا 1 دفه میزنید زیر همه چی اگه آلبوم تصمیم خوب نبود که الان صدر بهترین آلبوم نبود که

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

عزیزم عرض کردم انتقادبه نفع هست!!!!
حالا باز جناب ایوبی رو محکوم کنید
چیزی از ایشون کم نمیشه مطمئنم
مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

" قهقرایی می‌دانم که بیرون آمدن از آن به همین سادگی‌ها نیست! آلبومی که همهمه‌ای است از ترانه سرایانی که هیچ ربطی به هم ندارند و ترانه‌هایی که انرژی یکدیگر را خنثی می‌کنند."این جمله برای من که چندین سال البوم های متفاوت می شنوم علیه البوم تصمیم اصلاهضم نمی شود.البوم تصمیم بهترین البومی بود که شنیده ام تابه حال.(البته پرپروازیادم نرفته هنوز)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

خیلی ممنون دوست عزیز ولی همین که میفرمایید من بیام خانه ترانه تا بفهمم ایشون کیه یعنی گمنامه دیگه . البته این اصلا مهم نیست که گمنامه ، ممکنه یک ترانه سرای گمنام واقعا بهترین باشه ولی ایشون با نوع نگاهش ثابت میکنه که به شدت فرد .... چطور یک فرد میتونه اسم خودشو بذاره هنرمند در حالی که در بررسی یک اثر هنری فقط منفی نگری میکنه. ... امیدوارم اظهارنظرهای بعدی در مورد هر آلبومی شامل نکات مثبت و منفی کار باشه . ببخشید دوست عزیز ، سرتونو درد آوردم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

آقای سهیل ، بحث سر انتقاد درست و تخریبه ، بله ، این آلبوم نقاط ضعف داره ، ترانه ها نسبت به کارهای گذشته ی لهراسبی ضعیف تره ، اما درست نیست اینجوری کلیت آلبوم زیر سوال بره. ایشون هم در مقام ترانه سرا ، هم آهنگساز و هم تنظیم کنده در مورد این آلبوم اظهار نظر کردن! واقعا بهشون تبریک می گم که در همه ی این زمینه ها تخصص دارن! انتقاد درست و به جا ، در پیشرفت همه ی هنرمندا تاثیر گذاره ، اما اینها نقد نیست ، تخریبه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

در موسیقی پاپ ترانه سرا مجاز به استفاده از قافیه شنیداری و وزن بر اساس ملودیست .
من نمیدونم اصلا این حرفا برای چیه .
این حرفا بیشتر مربوط به حوزه شعره ، اگر هم بخواد به حوزه ترانه مربوط بشه به ترانه هایی مربوط میشه که قراره به چاپ برسن.
بسیاری از مواقع در موسیقی پاپ ترانه در خدمت ملودیست.
بگذریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

اگه آقای ایوبی از این نظرهای منصفانه ما ناراحتن پس اگر مثل لحن نقد ایشون ، برای ایشون نظر میدادیم حتما مارو دار میزدن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام دوست جناب ایوبی یکی از بهترین منتقدین خانه ترانه هستند. بسیازی از ترانه های منزیر نظرایشون به مراحل خوبی رسیده. ایشون یک مقدار لحنشون تند هست اگهباره دیگه نقد رومطالعه کنید متوجه خواهید شد که این نقد واقعا سازنده هستواصلا سلیقه ای نیست.
موفق باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام می دونم که این نقد احتمالا باعث میشه اینجا دوباره کلی آدم بیاد و طرفداری متعصبانه بکنند
خواهش می کنم از همه دوستان برای اینکه جای همچین نقد هایی باز بشه رفتار متمدنانه ای داشته باشند و همین جور که این آقای ایوبی نقدشونو نوشتن بقیه هم نظرشونو بنویسن
خدا کنه که اینجوری بشه

ME
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

به نظر من هم البوم ضعیف تر از البوم ۱۴ بود ولی این مواردی که منتقد گفتن بیشتر سلیقه شخصیه منتقد هست و لزوما نقص البوم محسوب نمیشه!!این که تو این قسمت شعر به جای این کلمه باید از این کلمه استفاده میشد سلیقه شخصیه!!!اگر قرار باشه به این شکل شعری بررسی بشه به نظرم به ترانه های تمام البوم های موسیقی میشه همچین ایراداتی گرفت!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

ضمن تشکر و موافقت خودم با شما برسر خوب نبودن آلبوم آقای لهراسبی...
باید عرض کنم با اینهمه بررسی مو به مو ترانه موسیقی پاپ مخالفم...
موسیقی پاپ یا روز ترانه اش بیشتر روی احساس و موضوع و حرفی که زده میشه تمرکز میکنه ...
شما انتظار غزل و شعر ادبی از ترانه پاپ نباید داشته باشین که اینجوری به ترانه های آلبوم ایراد وارد میکنید...
در این نوع موسیقی روز مخاطب این فرم ترانه احساس وار را میپسندد
و الزامی نیست که حتما باید قافیه مو به مو رعایت شه یا وزن کم و زیاد نشه...چون این قانون ها بنظر شخص بنده مال ترانه های جدا از موسیقی و مختص کتاب است...چه بسا که این فرم و قانون وار کردن ترانه در پاپ و احساس خود باعث از بین رفتن حس و بیان صحیح در نظر خالق اثر میشه....بنظر من ...بازهم میگم تنها در موسیقی پاپ این فرم ترانه آزاد البته تا حدودی رعایت وزن و فرم برای همرنگی با ریتم صحیح و درست است..نه تنها در ایران در همه جای دنیا همین شکل است ..که خیلی ترانه های پاپ اصلا قافیه ندارند و تنها کلماتی ریتمیک هستند که بیشتر میخواهند فضا را تداعی کنند و احساس هیجان یا غم را در فرد ایجاد کنند...
باتشکر...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

کاملا موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

خدایی آقای ایوبی این انتقاد بود یا امتحان املاء که اینجوری تصحیح کردی؟؟؟
این ترانه پاپه اگه یکم وزن و قافیه جا به جا شه گاهی اوقات باعث زیبا شدن شعر میشه. واسه سبک پاپ که شعر حافظ و سعدی نمیگن!!!
بابا منطق تون کجا رفته؟؟؟
آلبوم 14 علی با تصمیمش زمین تا آسمون فرق داره،چرا با هم مقایسه شون می کنید؟؟؟
من طرفدار دو آتیشه علی نیستم اما از این آلبومش خیلی خوشم اومد و امیدوارم که همیشه موفق باشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

راه شمالی افتضاح بود.
اینکه ترانه با "الان" شروع بشه زیاد جالب نیس.
و من نمی دونم چرا باید معشوق دوست داشته باشه که عاشقش پیرهنشو بپوشه!!! عکسش صادقه (بخاطر بوی معشوق و....)!!!
مشخصه که آقای منتقد رفاقتی یا ارادتی نسبت به مونا برزوئی داره که نتونسته پنهون کنه هرچند نباید کتمان کرد که این دو ترانه از باقی کارها بهتر بودند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

چیزی که برا من مهم هست برای یه البوم اینه که خوشم بیاد ازش .... و از این البوم هم خوشم اومد و اونو یکی از بهترین البوم های سال میدونم ( اگه بهترین نباشه ) ..... اینجوری هم بخوایم بیت به بیت نقد کنیم به قول دوستمون کل البوم های دنیا مشکل دارن ..... به نظر من بهترین البوم علی بود مخصوصا از لحاظ اهنگ و تنظیم واقعا در سطح بالایی بود .... از لحاظ شعر هم چیزی کم نداشت به نظر من ..... نمیدونم چجوری میگید 3 5 2 بهتر از این البوم بود ؟ به نظر من طرفداراش رو با این البوم از دست نداد هیچ کلی هم طرفدار پیدا کرد مثل خود من ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

چرا نظر من تایید نشد؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

واقعا مونا برزویی باید این جملرو بخونه. بعد ازاین همه تجربه، زین پس در مدیریت و casting ترانه‌هایش هم بهتر عمل کند. من به خاطر آهنگساز، تنظیم کننده و میکس و مستر کار این 2 کار مونای عزیز رو هنوز به صورت صوتی گوش ندادم و فقط ترانش رو دیدم و لذت بردم. واقعا ترانه های مونا برزویی بعضی وقتا حروم میشه. یا عین ِ آقای مدرس فقط 4 بیت از 1 عاشقانه ی بی نظیر اجرا میشه یا اینطوری با عوامل کار..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

به نظر من البوم کاملا ضعیفی بود

منتظر انفجار موسیقی با حباب محسن یگانه باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

این متن نظر شخصی منه و سلیقست.امیدوارم همه ما یاد بگیریم به نظر همدیگه احترام بذاریم.به نظر من اکثر آلبوم های این سال های موسیقی پاپ ما تکراری هستند و کار جدیدی به همراه ندارند.ملودی ها و تنظیم ها و موضوع ترانه ها هم تکراری اند.دیگه خسته کننده شده.انگار این آلبوم ها فقط برای یه بار گوش کردن ساخته میشن.از بین این همه کار موسیقی سیروان خسروی و علیرضا افکاری و چند تا موزیسین دیگه کمتر رنگ تکرار به خودشون میگیرند. ....امیدوارم فضای جدیدی در موسیقی پاپ ما به وجود بیاد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

من دوباره می نویسم!!! امیدوارم این بار تایید بشه!!
به نظر شما به کار بردن واژه هایی مثل "قهقرا" یا "قابل تحمل" شایسته ی یک اثر هنریه؟
من نمی گم آلبوم تصمیم از همه لحاظ کامله ، اما این نقد بیشتر در بر گیرنده ی نظر شخصی نگارنده اس نه یک نقد سازنده!!!
"آلبومی که همهمه‌ای است از ترانه سرایانی که هیچ ربطی به هم ندارند و ترانه‌هایی که انرژی یکدیگر را خنثی می‌کنند. ملودی‌هایی که نه آغاز می‌شوند و نه به پایان می‌رسند. تنظیم‌هایی که انگار جز نمایش خود وظیفهٔ دیگری ندارند و اتفاقا از پس همین تنها وظیفه‌شان هم بر نمی‌آیند. "!!!!!
واقعا یعنی چی؟!!ترانه سرایانی که هیچ ربطی به هم ندارن؟؟؟ ملودی ها هم جای حرفی ندارن ، تنظیم ها هم که... یعنی این آلبوم با این همه استقبال هیچ نقطه قوتی نداره؟!!!!
بهتر نبود تعادل رو رعایت می کردید؟
در ضمن فکر نمی کنید عوامل این آلبوم (آهنگساز ها ، تنظیم کننده ها ) آنقدر حرفه ای و با تجربه هستند که وظیفه خودشونو بهتر از شما بدونن؟!
لفطا این نظر منو تایید کنید. اگه تایید نشه باز هم می نویسم. ممنون.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

یعنی واقعا" این آلبوم حتی یک ویژگی مثبت نداشت؟؟؟
آلبوم بعداز1ماه انتشار دیگه پیدانمیشه پس چرابازم میگن بده؟؟؟
درسته آلبوم 100 درصد خوب نیست امادیگه 100درصدهم بدنیست اگه نقد می کنن باید خوبیهاش روهم بگن!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

بله کاملا درسته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

به نظر من کلا خواننده ضعیفیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

این ترانه اشتباه نیست بلکه سخت گفته شده
یعنی معانی به راحتی برداشت نمیشه و باید کمی فکر کرد
درضمن این ترانه درباره یه عشق دوطرفه و مخصوصا عاشق شدن شخص سوم هست پس مشکلی از این بابت وجود نداره

درضمن مونا برزویی ترانه سرای بزرگی هست و همه ارادت دارن نسبت به ایشون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

میون این همه بی محتوایی و بی مضمونی ترانه های موسیقی پاپ تعجبی نیست که این بی مضمونی به این آلبوم هم راه پیدا کنه
اما من این آلبومو میپسندم ولی نه به اندازه ی آلبوم14بخصوص صدام کن و عطر نرگس
نمیخوام تعصبی نظر بدم اما کاش همه ی خواننده های پاپ چنین دقتی رو داشتن که توی آلبومشون حداقل یه تراک مذهبی وجود داشته باشه
در کل آلبوم خوبی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

دیگه این البوم رو نابود کردین با این نقدتون که اونقدر ها هم این البوم

ضعیف نبود معمولی بود.

و اما...

شلیک...29 بهمن...فرزاد فرزین...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

به نظرم همین کار علی لهراسبی که تا این حد ریسک کرد و به طور کامل سبکشو تغییر داد یه نکته ی مثبت در کارنامه ی هنریش محسوب میشه. کجا هستن کسانی که می گفتن چرا لهراسبی همش غمگین می خونه ، دیگه سبکش تکراری شده و از این حرفا...؟!! همچنین من فکر می کنم اگه توی نقدهامون یه کم جنبه ی انصاف و هم رعایت کنیم بد نیست! آدمهای عجیبی هستیم ، همیشه یه بهانه ای برای تخریب دیگران داریم! اون هم به اسم انتقاد و در قالب نظر شخصی!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

به نظر من نقدش یه مقدار سختگیرانه بود... مخصوصا تو بعضی از ایرادهایی که به قافیه گرفته رفته تو حیطه ی قافیه های شعر کلاسیک در حالی که تو ترانه ما بعضی جاها به هم آوا بودن دو کلمه اکتفا می کنیم و انقدر سختگیرانه به فکر قافیه چینی نیستیم... البته دراین که بیش از نصف ترانه های این آلبوم ضعیف بود شکی نیست منتها من حس می کنم آقای لهراسبی خواسته همه نوع سلیقه تو هر سنی رو جذب کنه... شما اگه به نظرات آلبوم هم توجه کنید بعضی ترانه ها رو که یک نفر کلا رد کرده و ضعیف دونسته رو یکی دیگه اومده به عنوان بهترین قطعات آلوم نام برده... به نظر من بهترین ترانه ها مال سه ترک راه شمالی ، راهرو و عطر نرگس بود... بقیه یا معمولی یا ضعیف... البته این فقط سلیقه ی من تو ترانه است.
یه نقدی هم به طراحی جلد آلبوم دارم... نمی دونم چرا آقای لهراسبی کلا جلد آلبومهاش قشنگ نیست... مثلا همین عکسی که روی جلد این آلبومه بدترین و ضعیف ترین عکسی هست که از ایشون دیدم... دوستانی که این روزا به سایت ایشون رفتن حتما اون عکس ورود به سایت رو که ایشون یه لباس آبی با کت مشکی پوشیده رو دیدن که چقدر زیباست... خب وقتی همچین عکسی داشتن چرا جلد آلبوم رو با اون عکس و همون رنگهای آبی و سفید مشکی طراحی نکردن که زیباتر بشه؟!! البته اینم باز سلیقه ی من بود.. اما خیلی این ایراد طراحی رو دیدم که دوستان دیگه هم یاآوری میکنن.... در هر حال ممنونم از ایشون به خاطر هدیه ی سه چهار تا آهنگ درجه یک به طرفداراشون...به امید موفقیتهای بیشتر....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

albate iradi ke be hazfe mafool marboot mishod dar hozeye pop barresi nemishe vali khob jenab ayoobi say kardan ta mitoonan bezanan too sare mal!

albate man khodam tamame in nokati ke goftino be joz oon !
mafoole fahmide boodam vali shoma shiva tar bayan kardin

albate omidvaram jenab ayoobi karaye khodeshoonam naghd beshe!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

نویسنده یه سری تراوشات ذهنی رو به شکل قانون برای خودش دراورده و اصرار داده ما رو هم مجبور به قبول اون کنه . با حرفای شما کاملا مخالفم . تصمیم البوم خوبی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

آخششششششششششش . حرف دل ما رو زد منتقد محترم.امیدوارم به گوش علی لهراسبی برسه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

جای تاسفه.چرااین اقاموقعی میادنقدمیکنه که البوم تومقام اول هستش!!من که برای اولین باره البوم درست وحسابی بعدپرپروازشادمهرشنیدم.این نقدشروع تخریب این البوم ارزنده می باشد.شمااگه بخواهیداینطوری نقدکنیدبایدتمام موسیقی پاپ ایران رونابودشده بدانید.متاسفم برای شمانقدکننده عزیز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

فقط تراک تصمیم به دلم نشست.

فقط محسن چاوشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

خسته نباشید جناب ایوبی...فوق العاده بود . واقعا این نوع نقد برای پیشرفت موسیقی و ترانه امروز کاملا لازمه.لذت بردم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

آلبوم "14" به مراتب خیلی بهتر از "تصمیم" بود

ترانه های موفق محسن یگانه توی آلبوم 14 این آلبوم رو شددن روبه جلو پرتاب کرد

محسن یگانه خیلی خوب تونسته علی لهراسی رو بشناسه جنس صداش نوع خوندش
اینو ثابت کرد هم توی 14 هم توی آهنگ دلنوازان که علی لهراسبی رو کلی کشید بالا
به نظره من این تجربه هرکی وهرکسی که علی لهراسبی داره انجام میده به ضررش تموم میشه
اگه بازم کارای زیادی رو بده دست محسن یگانه قطعا بیشتر مورد توجه قرار میگیره
علی لهراسبی به نظره من باید فید بک 14 رو بیشتر مورد توجه قرار میداد،بعد دست به این چنین همکاری هایی میزد

شادمهر عزیز با اینک خیلی دوسش دارم ولی به نظره من کاره سنگینی به علی لهراسبی نداده بود
ملودی این کار و کلا تنظیم این کار تقریبا میشه گفت همش همون آهنگ آزادی خودش بود.

درکل اینا همش انتقاد بود وپیشنهاد
پیشنهادم به علی لهراسبی اینه

صدای شما با ترکیب

محسن یگانه،استاد بهروز صفاریان،مونا برزویی،مهدی یراحی،استاد روزبه بمانی،حدیث دهقان،شهاب اکبری

یه ترکیب خیلی خیلی عالی هستش که واقعا می تونن به شما کمک کنن

بهتره این تجربه کردن ملودی وترانه با هر شخصی رو فراموش کنید آقای لهراسبی

موفق وپیروز باشید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

واقعا این نقد بود؟!؟!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

چرا نگاه انتقادی؟! اصلا این همه انتقاد از کجا اومد؟ چرا یه ذره به زیبایی هاش توجه نشد؟

کاری با کل نقد ندارم فقط راجع به ترانه قلبم یچیزی خواستم بگم:
اول اینکه ترانه اش عامیانس بعید میدونم این چیز بدی باشه! هر کسی ترانه های سنگین رو دوست نداره شاید خیلی وقتا یه ترانه ای لازم باشه که آدم واسه خودش راحت مرورش کنه

دوم اینکه به نظرم وقتی داری میبینی قلبم پیش تو گیره، اصلا معنی نباید داشته باشه!

به نظر من (که فقط یه نظر هستش) ترانه هست:
وقتی داری میری قلبم پیش تو گیره

که فکر کنم از نظر مفهوم با معنی تر از وقتی داری میبنی باشه

این که چطور ادا شده گفتنش، چیزی که به گوش میرسه به نظر میاد واسه اینکه بشه هجاهای مصراع ها رو با هم یکی کرد، آقای لهراسبی با یه سکته کوچیک اینو میگن، در حقیقت میگن وقتی داری میری"ی....

در پناه حق

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

100% موافقم
ترانه در موسیقی پاپ میتونه بر اساس ملودی سروده بشه .
ایشون اصلا نمیدونه نقد یعنی چی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

دوستانی که آقای ایوبی رو ترانه سرای گمنام میدونن حتما آلبوم ساعت فراموشی رضا یزدانیو نشنیدن. برین بشنوین و بشناسین ... بعدا قضاوت کنید بابا جان. ممنونم از نقد جزیی نگرتون مهدی ایوبی عزیز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام دوست من جناب ایوبی گمنام نیستن! خودم به شخصه از انتقاداتشون استفاده کردم . و موفق هم شدم. شما اگه خانه ترانه تشریف بیارید متوجه حضور فعال ایشون در عرصه موسیقی خواهید بود. موفق باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

وقتی نظرات رو خودنم خیلی خوشحال شذم که دوستان اطلاعات خوبی در زمینه مویسقی دارن و تمایز تخریب و نقد رو به خوبی متوجه میشن!!!!

راجع به این به اصطلاح نقد !!! دیگه چیزی ندارم بگم چون همه دوستان به نکات مهم اشاره کردن!

نقدی که فقط نکات منفی رو در بر میگیره ، در بعضی قسمت ها با لحن بسیار بد!!! اون هم توسط افراد نه چندان کارشناسی ، و واقعا به قول یکی از دوستان مثل املا صحیح کردن!!!!:))) تا به حال این همه آلبوم اومده اما اولین باره چنین نقدی و انقدر ظریف!!! (ظرافت های بی جا مثل ایراد گرفتن از قافیه!!! گویا هنوز با سبک پاپ آشنایی زیادی ندارن! ، یا متوجه نشدن مفهوم بعضی مصراع های کاملا بدیهی!!!!) و بدون حضور صاحب اثر یا حداقل یک مدافع و...و...و...!!!!!!

چنین چیزی کاملا جنبه تخریب داره ، وگرنه حداقل به 4 فاکتور مثبت هم توجه میشد!!!!

متاسفم برای این نوع نقد و سطح آگاهی!!!!! همین.

مسلما این آلبوم هم بی نقص نیست ، اما اون چیزی که به پیشرفت کمک میکنه نقد درست و سازنده همراه با توجه به نکات مثبته!!! نه چنین حرف های مغرضانه و البته عجیبی!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

دوست گرامی وقتی کسی در مقام کارشناس یا منتقد اظهار نظر نظر می کنه ، باید نقاط قوت و ضعف اثر مذکور و با هم مدنظر قرار بده ، زیر سوال بردن آلبوم افتخار نیست! شما اگه با دقت بیشتری متن ایشون و مطالعه بفرمایید متوجه میشوید که کاملا نظر شخصیشونو بر نقد حرفه ای مقدم دانسته اند!! چرا این کلمه در این مصرع حذف شده و یا اگه این مصرع با اون مصرع جا به جا می شد زیبا تر بود!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

موافقم....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

من نظر شخصیم رو میگم.همونطور که بقیه گفتن خداکنه الکی یعضیا طرفداری نکنن.این آلبوم فوق العاده ضعیف بود مخصوصا از نظر شعر و محتوا که من اصلا رغبتی نداشتم و ندارم که برای بار 2این آلبوم رو بشنوم.وقتی هم منتشر شد و گوش دادم گفتم اگه علی لهراسبی یه بار دیگه 14 رو منتشر میکرد سنگین تر بود.ظاهرا هم واسه تهیه این مجموعه موسیقی پول زیادی خرج شده و خلاقیت و ابتکار و از همه مهم تر سلیقه توش جایی نداشته.ما از هنرمندامون حمایت میکنیم ولی در عوضش انتظار نداریم توی فروشگاه های فرهنگیمون چنین آلبوم هایی منتشر بشه.پاش بیوفته همین آقای لهراسبی میان میگن باید به شعور مخاطب احترام بذاریم ولی کو؟واقعا کو؟ما ایشونو حمایت کردیم که به اعتبار اسمشون به عنوان هنرمند موسیقی آلبومشونو خریدیم و دانلود نکردیم.ولی من از این حمایتم پشیمونم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

من خیلی طرفدار لهراسبی نیستم ولی باورم نمیشه این اقای نقاد! از ترانه راهرو ایراد بگیره!

شاید یکی از بهترین ترانه های پاپ در چند سال اخیر بوده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

من کاری به این نقدها و نظرات ندارم. برای من مهم اینه که خودم خیلی این آلبوم رو دوست دارم و هر روز هم باید آهنگهاش رو گوش بدم. به هر حال هرکی یه سلیقه ای داره دیگه. طرفداران این آلبوم هم کم نیستن. خسته نباشید آقای لهراسبی :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

دوست عزیز.نقد منصفانه ای نبود. نقد رو بهتر بود با دو دیدگاه مثبت و منفی بررسی می کردید اما از همان ابتدا با رویکردی منفی گرا وارد شدید.

1.فروش آلبوم و استقبال بی نظیر مخاطبان نشان از قدرت و ماندگاری این اثر داره.پس نشون میده ترکیب عوامل بع خوبی از عهده ی کار بر اومدن( ما هم سواد موسیقی داریم که کدوم اثر ارزش گوش دادن رو داره).

2. واقعاً انصاف نبود در مورد بیت به این زیبایی:
فقط بگو کدوم هفته کدوم روز
کجا منتظر رسیدنت شم
می‌خوام کاری بدم دست خودم که
خودم بهونهٔ اومدنت شم

بگید که کلمه ی "خودم" باعث ضربه زدن به تالیف شده! اتفاقاً وقتی میگه" خودم بهونه ی اومدنت شم" حس ترانه تازه منتقل میشه و واقعاً به دل می شینه.ببینید چقدر زیباست؟

3. حتماً می دونید که قافیه خیلی خوبه که باشه.اما گاهی زیبایی ترانه به اینه که قافیه رعایت نشه. یعنی قافیه جلوی زیبایی اثر سر تعظیم فرود میاره.ضمن اینکه باعث خروج ترانه از یکنواختی میشه.

به هر حال من از کل این اثر راضی هستم و دست تک تک عوامل و ترانه سراها رو به گرمی می فشارم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

دوست عزیز.نقد منصفانه ای نبود. نقد رو بهتر بود با دو دیدگاه مثبت و منفی بررسی می کردید اما از همان ابتدا با رویکردی منفی گرا وارد شدید.

1.فروش آلبوم و استقبال بی نظیر مخاطبان نشان از قدرت و ماندگاری این اثر داره.پس نشون میده ترکیب عوامل بع خوبی از عهده ی کار بر اومدن( ما هم سواد موسیقی داریم که کدوم اثر ارزش گوش دادن رو داره).

2. واقعاً انصاف نبود در مورد بیت به این زیبایی:
فقط بگو کدوم هفته کدوم روز
کجا منتظر رسیدنت شم
می‌خوام کاری بدم دست خودم که
خودم بهونهٔ اومدنت شم

بگید که کلمه ی "خودم" باعث ضربه زدن به تالیف شده! اتفاقاً وقتی میگه" خودم بهونه ی اومدنت شم" حس ترانه تازه منتقل میشه و واقعاً به دل می شینه.ببینید چقدر زیباست؟

3. حتماً می دونید که قافیه خیلی خوبه که باشه.اما گاهی زیبایی ترانه به اینه که قافیه رعایت نشه. یعنی قافیه جلوی زیبایی اثر سر تعظیم فرود میاره.ضمن اینکه باعث خروج ترانه از یکنواختی میشه.

به هر حال من از کل این اثر راضی هستم و دست تک تک عوامل و ترانه سراها رو به گرمی می فشارم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

نظر من هم دقیقاً همینه.مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

توی ترانه تصمیم میگه نگو با من از این خواستن که حسرت همدمم بوده
آقای منتقد احتمالا آلبوم رو کامل نشنیده که نوشته بگو با من از این خواستن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

آقای لهراسبی یکی از مهمترین دلایلی که باعث شد آلبوم تصمیم از تمام آلبومهای قبلیت موفق تر بشه این بود که از کلام شیرینتر و جذابتری استفاده کردی . مطمئنم که شما با خوندن مطالب  ... راه صحیحی رو که در پیش گرفتی تغییر نمیدی. این رو هم میگم هیچ وقت موافق حضور پررنگت در صدا و سیما نبودم . صدا و سیمای امروز به محبوبیت خواننده ضربه میزنه ، به همین خاطر خواننده محبوب من نیستی و علاقه زیادی به نوع دیدگاهت ندارم ولی بدون شک این آلبومت فوق العاده بود و بهت خسته نباشی میگم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

بسیارخوب بودالبوم من که خوشم اومد.درضمن بااین تخریب هیچی ازاین البوم کم نمیشه.بهترین هاتوی این البوم دست داشتندواقااومده خرابش میکنه.اگه اینطورباشه بایدتمام ترانه هاروکه درپاپ هست ناقص بایددونست!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

یعنی این اقای منتقد اینقدر علمشون زیاده که از استاد شادمهر عقیلی هم ایراد بگیرن اگه اینجوره وای به حال موسیقی ما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

زیاد تند صحبت نمب کنم چون طبق معمول تایید نمیشه. خدمت نقاد عزیز عرض کنم کسی که در مقام نقد قرار می گیره و قصد داره چیزی رو نقد کنه باید هم علم اون کار رو داشته باشه و هم جرات . به شخصه خودم هیچ تعصبی به علی لهراسبی عزیز ندارم و فقط به عنوان شنونده آثار ایشون رو گوش میدم ولی این کاری که شما کردید نقد نبود در واقع کوبیدن ایشون به بدترین نحو و شکل ممکن بود که می تونه به دلایل مختلفی صورت گرفته باشه!!!!!!! . اما نکته آخر : شما که جرت نداری از سلطان پاپ ایران شادمهر عقیلی ایراد بگیری( نمی گم نقد چون اسم این تفسیرت نقد نبود) به نظرت به جای نقد ترانه‌ها بهتر نبود به قول خودت ساعت به ساعت و با فراوانی زیاد، از روی سایت‌های موزیک آهنگ دانلود کنی و ودر دور دورهای عصرانه کیفش را ببری؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

جناب منتقد ترک11 رو چکارش کردید؟ چرا تو نقدتون نیست؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

درپاسخ به من:1)چرا جناب اقای ایوبی بعد از اینکه از ملودی و
اهنگها ایراد گرفتند وکلا تخریب را انجام دادن بعد یادشون افتاد که
ترانه سرا هستند و باید در مورد ترانه ها نظر بدهند؟
2)بهتر نبود که وقتی دارن در مورد همه ترانه ها نظر میدن سایر ترانه سرهای این اثر حضور داشته باشن؟
3)بهتر نبود به جای نقد البوم تصمیم که هیچکدام از عوامل حضور ندارن آن جلسه درمورد نقد کارهای خانم برزویی عنوان میشد وکلا به بررسی ترانه های ایشون میپرداختند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

اون علی لهراسبی که ما میشناسیم وبا تعصبی که روی تک تک کارایی که انجام میده داره الان این جا هم اشتباه نکرده!
آقای ایوبی فقط نشستن اون بالا و دارن یه طرفه قضاوت میکنن وقتی از سرکار خانم مونا برزویی که مورد تایید همه ی بزرگان هستن این جوری قضاوت میکنن دیگه.......
به هر حال من کاری به نظر ایشون یا منتقدین دیگه ندارم به نظر منی که به عنوان یه هوادار صد در صد پیگیر کارای ایشون هستم آلبوم یه آلبوم متفاوت و شنیدنی بود.
حداقل این که تونست اتفاقات جدیدی توی موسیقی پاپ ایران ایجاد بکنه بلکه خواننده های دیگه به خودشون بیان!
فقط الان سوالم اینه که وقتی یه آلبوم که حتی ارزش شنیدن هم نداره وارد بازار میشه حالا چون هیچ حاشیه ای نداره تنها چیزی که مردم میبینن جز تعریف و تمجید نیست.
ولی این البوم با این سطح کیفیت و این فروش.......؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

"حتی حضور شادمهر عقیلی هم، تصمیم را از سقوط نجات نمی‌دهد."این جمله واقعادرداوره.اقارفته باتموم سختی یه البوم درست وحسابی جمع کرده بعدیکی میادباجسارت تمام اونوزیرسوال می بره.متاسفم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

بدترین آلبوم علی لهراسبی؟!! رو چه اصولی اونوقت؟؟؟!!
اتفاقا از نظر من این بهترین آلبوم لهراسبیه و امیدوارم این سیر صعودی و همینجوری ادامه بده.
این نقد هم انقدر غیر منصفانه اس که ترجیج می دم چیزی در موردش نگم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

اینکه این آقا به خودش جرات داده ترانه های آلبوم تصمیم را به بدترین نحو ممکن تخریب کنه به علت ناشناس بودن ترانه سراهای این آلبوم بوده ؛ طرز انتقادش از مونا برزویی را با سایر ترانه سراها ی آلبوم مقایسه کنید ببینید به مونا برزویی که رسیده با چه ترس و لرزی انتقاد کرده!

اگه 4 تا ترانه از روزبه بمانی و نیلوفر لاری پور توی آلبوم بود اصلا جرات نمیکرد اظهار نظر کنه!!!!!!!!!!

بیچاره ترانه سراهای گمنام که همیشه مورد بی مهری قرار میگیرند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

ایوبی بابا کجای آهنگ تصمیم لهراسبی میگه :

بگو بامن از این خواستن؟

هزار بار گوش کردم هنوز نفهمیدم کاش یه بار این آهنگو گوش میکردی اما درست گوش میگردی، ببین میگه :

نگو (نگو، نگو ، نگو) بامن از این خواستن!!!!!

نقد نوشتن که کار هر کسی نیست ، همون ترانه بنویسی بهتره!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

عزیزم من موقع قرائت این متن خودم اونجا بودم. ایشون اصلا هیچچیزی روزیر سوال نبردن. کلا جناب ایوبی اخلاق حرفه ای شون اینطور هست .من رو هم همینطور نقد می کنن . دوستان دیگه رو هم همینطور نقد می کنن. این متن در واقع جوری راهنمایی هست. ممنون از نظرتون فرزانه عزیز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

موسیقی ما جان تو رو خدا این دوستان عزیز دل مودبانه هرچی دلشون خواسته به مهدی ایوبی عزیز گفتن . میشه خواهش کنم کافی باشه؟ مهدی ایوبی استعداد ترانه هست ترس و لرز از خانم برزویی یعنی چی؟ نقد نوشتن کار هرکس نیست؟ اصلا این متن نقد نیست . جناب ایوبی موقع قرائت فرمودن مقاله ای رو که نوشتم!!!!!!!
زیرسوال میبره و منتقدنیست و درست گوش می کردی و.........
یه کم آروم بگیرید دوستان من! تورو خدا ! ایشون طرفدار هم دارن شخصیتشون رو خراب نکنید
موسیقی ما جان ازتو بعیده!!!!!!!
آقای عزیزی خواهشا !
مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

عزیزم همچین میگی رضا یزدانی انگار داری در مورد یه چیز ساده حرف می زنی. توجه کن که رضا یزدانی بهترین البوم سال رو داده! مخاطب خاص هم نداره بلکه مخاطبی رو داره که درک موسیقی بالاتری داره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

این نقد رو که خوندم یاد این ضرب المثل افتادم : " گربه دستش به گوشت نمی رسه ، میگه بو میده" !!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

معمولا هر کسی که خیلی محبوب میشه مخالفای زیادی هم پیدا میکنه...
آقای ایوبی شما بیشتر قصد تخریب داشتین نه انتقاد.متاستفم.
عامل موثر تو موفقیت یه خواننده رضایت مخاطبه نه منتقد هایی مثل شما که فکر کنم فقط اسما منتقد هستن بلکه بیشتر مخرب به شمار میان..
اگه البوم اینقدری که شما میگین ضعیف بود تا الآن آلبوم برتر تو همین سایت نبود..
این طوری که پیداست شما با قصد پیدا کردن ایراد آلبوم رو گوش دادین در حدی که حتی اشعار رو درست متوجه نشدین.

معذرت می خوام ولی من اسم شما رو مخرب آلبوم گذاشتم نه منتقد!اگه یه نکته ی مثبت قابل توجه می گفتید شاید یه درصد اسم منتقد رو برای خودتون اثبات می کردید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

یکسونگری در این نقد و بزرگنمایی اشتباهات کوچیک و تعمیم آن به کل آلبوم و از همه بدتر! تحمیل نظرات شخصی ...از نظر شما تخریب و زیر سوال بردن آلبوم نیست؟ آلبومی که مخاطب زیادی پیدا کرده و زحمت زیادی براش کشیده شده؟ حداقل میتونستن به یک از نکات مثبت آلبوم اشاره ای داشته باشن تا اینجوری قضاوت نشه در موردشون!! سپاس از شما...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

واسه این جناب ایوبی که بد نشد به هر حال معروف شدن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

اگر نظر سلیقه ای بنده رو خواسته باشین من از آلبوم چهارده و مثلث خیلی بیشتر خوشم اومد.
ولی از لحاظ فنی نه فقط آقای ایوبی بلکه خیلی جای انتقاد بازه ...
فرمودید از نظر من ...
بله هر کسی نظری داره ... شما حتما از آلبوم ریتمیک خوشتون می یاد منتهی من از آلبوم عاشقانه و تا حدودی غمگین ... بنابراین نمی تونیم به هم ایراد بگیریم
بحثی که اینجا می کنم فنیه ... اگر آقای ایوبی رو قبول ندارید به انتقاد های دیگه ی وارد شده به آلبوم توجه بفرمایید که تو صفحه ی همین آلبوم در همین سایت خیلی واضح و بی پرده نوشته شدن.
اما روی صحبت من با آقای لهراسبی و آلبوم های ایشون نیست
روی صحبت من با آقای ایوبی هست که اینقدر غیر منصفانه و بدون دلیل واضحی به این ترانه می تازن
==
و در نهایت از صمیم قلب آرزوی پیشرفت هر چه بیشتر رو برای علی لهراسبی دارم که در زمره ی بهترین های موسیقیمونه
ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

با 1 موافقم
این حرکتشون خیلی ناجوانمردانه بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

خدایی یکم منطقی باشین با نظرات مخالف منو همه گفتین حسود و غرض خدایی یکی الکی نمیاد بکوبه مخصوصا کارش این باشه خیلی بیشتر از خیلی ها میدونه تعریف همه بلدن البته خدا کنه ایراد از اکثر البوم های بد امسال میکردن حتما بقیه افتضاح بودن که حتی نقد هم نکرد البوم خوب هم امسال داشتیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام من واقعا نمیدونم چرا و این چه حرفیه که شما می زنی دوست عزیز! همین . واقعا تاسف آوره که همچین فکری دررابطه با جناب ایوبی می کنین!
مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

متاسفانه روش های غلط کسب شهرت زیاد شده و این نوع نقد هم یکی از روش های معروف شدنه.

من موندم "موسیقی ما" چرا اینقده خطی عمل مبکنه.

انتخاب این مقاله آقای ایوبی برای سایت ، به خوش نامی "موسیقی ما" و بی طرف بودنش صدمه میزنه، نمیگم تعریف و تمجید بشه اما، حرمت آدم ها باید نگه داشته بشه.

متاسفانه این نقد به خانه ترانه هم وارده، اونجا هم نقد شده فقط تخریب شخصیت.

آقای ایوبی اگر به ترانه ها نقد داشت چرا توی حوزه های دیگه نظر غیر کارشناسی میده؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

دوست من!!! مسلما انتقاد اگه سازنده باشه به نفعه! کسی منکر این نشد!!! اما هدف این مقاله تخریب بود نه نقد! حداقل برداشت من اینچنین بود. موفق باشید!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام ایشون ناراحت نیستن من ناراحتم چون تو ذهنم از مهدی ایوبی ونقدهای منصفانش حداقل نسبت به خودم اسطوره ساختم. مطمئنا چون شما عزیزان ایشون رو نمیشناسید این صحبت هارو ابلاغ می فر مایید. این شخص به قدری جنبه اش بالا هست که 5 شنبه من وقتی راجع به کامنت ها صحبت کردم خندیییییییییییدن!!!! و گفتن : هیچ ایرادی نداره اجازه بده بیان کنن مشکلی نیست!
جناب ایوبی کلا با نقد بیشتر مانوس هستن و همونطور که گفتم نقد همیشه چه سخن مغرضانه باشه چه چیز های دیگه تاکید می کنم همیشه سازنده هست!
شما هم نترسید ایوبی بیش از حد دل رحم و دلسوز تر از هر چیزی که شما تصور می کنین هست! خسته شدم بس که تعریف کردم باز نشناختینشون و ادامه بدید!!!!!! به قول جناب ایوبی:ایرادی نداره! البته با لبخندددد!
عذر ومرسی !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

آقای وکیل، ما از این مقاله خیلی چیزا از منش ایشون(مهدی ایوبی) دستگیرمون شد شما هم بهتره به جای طرفداری کورکورانه فقط یه بار عادلانه نقد ناعادلانه ایشون را بخونی بعد طرفداری بی مورد بکنی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام
یه بار این کامنتا رو از سر تا ته بخونید از خنده رو در بر میشید! اگه از این کامنت ها فیلم بسازن اسکار میگیره
بخونید
سکانس شروع
یه منتقدی بنام جناب آقای مهدی ایوبی اومدن مقاله ای نقدی سخن مغرضانه ای چیزی رو در شرایط گل راضی بلبل راضی نوشتن برای چی گذاشتن تو سایت رو خودشون میدونن
................................
سکانس 2
یه عده افراد محترم اومدن با این منتقد عزیز چپ افتادن اعصابا داغوووووووون!
..............................
سکانس 3
حالا این وسط یکی اومده معلوم نیست دوست آقای ایوبیه همکار آقای ایوبیه فامیل آقای ایوبیه سه نقطه ی آقای ایوبیه وغیره ی آقای ایوبیه اصلا معلوم نیست کیه اعصاب این مخاطبین عزیزو خط خطی تر میکنه واسه چیشم خودش میدونه دیگه!
.......................
سکانس آخر
خلاصه این پیج آقای ایوبی تو موسیقی ما بحبوحه ای شده که مسلمون نشنوه کافر نبینه !!!!!!!!! پایان داستانم اوپن اندینگه خودتون هر برداشتی میخواید بکنین!

مرسی موسیقی ما که یه دله سیر خنده مهمونم کردی!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

shoma be in chizaye maskhare bekhand o ma ham be hale musicdan haie mesle shoma migeryim!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

ترانه که مثنوی نیست خودشو در قید وبند قافیه و وزن عروضی و هزاران چیز دیگه قرار بده به نظرم بیشترین اسیب و موزیک پاپ در این چند ساله از این خورده که شعر رو ریتمیک کردیم و بسیاری از شعرها اصلا قابلیت ترانه شدن رو ندارن و شاعر های ما شعرهای زیباشون 50% ملودی رو میسازن واجازه نو اوری رو تا حد زیادی از ملودی ساز میگیرن البوم کما2 حمید عسگری هم از نظر اصول شعری ایراد زیادی داشت ولی یکی از موفق ترین البوم های چند سال اخیر بوده باید دیدمون رو نسبت به ترانه وشعر کاملا تغییر بدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

برعکس رضا عطاران که مردما میخندونه راضیه عطاران مردما گریه میندازه .

کیا دارند برای موسیقی ایران نظر میدند؟ ایوبی و عطاران؟

به حال موسیقی ایران باید گریست وقتی مهدی ایوبی یادداشت انتقادی داره و راضیه عطاران براش نظر میذاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام بچه هاچه خبر اینجا؟ واقعا منم متاسفم ولی دیگه نه تا این حد ! همین ایوبی بسه دیگه با کامنتای دیگه چی کار دارید.؟منم به اندازه شما با خوندن این متن حرص خوردم اما ابراز نکردم دیگه ول کنید بابا هرکس به اندازه وسع خودش صحبت میکنه چرا شما حرص میخورین حالا؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

حرص نمی خوریم دوست من !
داریم به جناب ایوبی عرض می کنیم دفعه ی بعد اگه خواستن نقدی چیزی بنویسن ، جانب انصاف رو رعایت کنن ، احساسات شخصی خودشون رو نسبت به اثر منعکس نکنن ، در حوزه ی تخصص خودشون اظهار نظر بفرمایند(نه در موسیقی و تنظیم) به علاوه ی اشکالاتی که از نظر فنی بر نقد ایشون وارد هست
ایشون اگر حرفه ای باشن که حتما هستن قطعا خودشون رو اصلاح خواهند کرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

اول از همه باید بگم اقای لهراسبی یک ترانه سرای حرفه ای نیستن که بخوان ترانه هایی رو که انتخاب میکنن از نظر وزن و قافیه بررسی کنن به جای اون وظیفه شون رو درست انجام میدن.هرچند با اطلاعاتی که از وزن و قافیه و حتی عروض دارم خیلی از ایرادات وارد نبود.
در ضمن این انتقادات و ایرادات بنی اسراییلی فقط به چشم منتقد اومده چون یه مخاطب معمولی به محتوای کلام توجه میکنه و در حد یک شنونده فقط میتونه در مورد تنظیم وملودی نظر بده.نشون به اون نشون که دقیقا ترانه های 5 ترک اول از همه بیشتر طرفدار داره.
حداقل باز خورد های البوم در اطراف من بینهایت خوب بوده و چندین نفر که البوم رو شنیدن ابراز رضایت کردن.پس معنی سقوط رو حتما منتقد نمیدونسته!!!!!!البومی که این همه مخاطب جذب کرده در حال سقوط نیست بلکه در اوجه !به قول دوستمون ترانه که شاهنامه نیست!مخاطبم دنبال وزن و قافیه نیست!این انتقادای به اصطلاح انتقاد رو تمومش کنید لطفا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

موسیقی - آلبوم «تصمیم» با خوانندگی علی لهراسبی که اوایل بهمن منتشر شد، با استقبال خوب علاقمندان موسیقی پاپ روبرو شده است.
به گزارش خبرآنلاین، بعد از فروش 300 هزار نسخه لوح فشرده این آلبوم، ناشر اقدام به پخش مجدد آن کرده که با این حساب «تصمیم» را باید یکی از پرفروش‌ترین آثار موسیقی پاپ در سال جاری دانست.
علی لهراسبی که کار حرفه‌ای خود را با اجرای تیتراژ سریال «کلبه سپید» شروع کرده بود، سال 1381 با خواندن تیتراژ مجموعه تلویزیونی «دریایی‌ها» به شهرت رسید. پس از این موفقیت، او آلبوم «میرم تنها میرم اون ور دنیا...» را با همکاری محمدرضا چراغعلی به بازار موسیقی پاپ عرضه کرد که با استقبال مناسبی روبرو شد.
اجرای تیتراژ سریال «بیراهه‌ها» و انتشار آلبوم‌های «مثلث» و «14» تا سال 1388 او را به خواننده‌ای شناخته شده تبدیل کرد که صدا و سبک خاص خود را داشت.
آلبوم «تصمیم» این خواننده پس از کش و قوس‌هایی، یک ماه پیش منتشر شد که در کارنامه او کاری متفاوت به شمار می‌آید.
این آلبوم در برگیرنده 12 قطعه با نام‌های «چشمامو می‌بندم»، «حرفای ناگفته»، «خوب فکر کن»، «تصمیم»، «بازم دوباره»، «قلبم»، «راهرو»، «بارون»، «صدام کن»، «راه شمالی»، «رویا» و «عطر نرگس» است.
ترانه‌های این آلبوم توسط الناز اسفندفر، حسین قربانپور، علی پارسا، حدیث دهقان، محسن یگانه، امین ناسونی، افشین امینی، علیرضا پیروزی، نسترن شیرمحمدی، محمد کاظمی و مهسا سماواتی سروده شده است.
«تصمیم» نقطه عطفی در کار علی لهراسبی است که استفاده از ریتم‌های تند مهمترین ویژگی آن به شمار می‌آید. او در باره رویکرد تازه‌اش در این آلبوم می‌گوید: «با این کار خواستم تا از فضای گذشته فعالیت‌هایم فاصله بگیرم و تلقی کلیشه‌ای مخاطب از آثارم را بشکنم.»
لهراسبی که بیشتر آلبوم‌ها و تک قطعات گذشته‌اش فضایی سرد و غمناک دارند، ادامه می‌دهد: «اغلب قطعات آلبوم «تصمیم» ریتمیک و شاد هستند و ترانه‌های آن هم کمتر از غم می‌گویند.»
او تاکید می‌کند: «البته بعضی از کار‌ها در نگاه اول کمی غمگین به نظر می‌آیند که در واقع این طور نیستند. برای مثال در آلبوم «تصمیم»، قطعه عطر نرگس که از انتظار بشر برای ظهور منجی می‌گوید، اگر چه ملودی سنگینی دارد، اما بسیار التیام بخش است و آرامشی عمیق را به مخاطب عرضه می‌کند که با غم تفاوت دارد.»
این آهنگساز و خواننده پاپ با اشاره به اینکه آلبوم «تصمیم» با وسواس جمع شده است، می‌افزاید: «برای آنکه کار از نظر صدا دهی کیفیت خوبی داشته باشد، همه مراحل فنی از جمله میکس را در تورنتو کانادا انجام دادیم و وقت زیادی صرفش کردیم.»
لهراسبی که در نوازندگی پیانو، تئوری موسیقی و آهنگسازی نزد استادانی چون مهرداد تاج‌کریمی، محمدرضا صادقی و بهنام صبوحی آموزش دیده است، در باره هماهنگی آهنگ و ترانه می‌گوید: «گاهی دیده می‌شود ملودی و ریتم یک قطعه با ترانه آن متناسب نیست. برای مثال شعر از جدایی می‌گوید و در عوض آهنگ شیش و هشت است که کار را ضایع می‌کند. در آلبوم‌ها و قطعات اخیرم روی این مسئله خیلی حساس بوده‌ام و برای انتخاب ملودی و ترانه وقت زیادی را گذاشته‌ام.»
منبع: خبرآنلاین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

به نظر من ضعیف ترین بیت کل آلبوم تو قطعه ی صدام کن هست که میگه:پاشو این لحظه حساسه یجوری منو برگردون.شاید میشد مصراع بهتری نسبت به پاشو این لحظه حساسه جایگزین کرد.جالبه که این آقا اینقدر ایراد گرفته اما به این نکته اشاره نکرده.در ضمن خیلی بی انصافیه که نوشتن علی لهراسبی فقط تو تک تراکها کارش خوبه و تو آلبوم اینجوری نیست.به نظر من علی لهراسبی جز خواننده های انگشت شماره که از همه ی کارهاش می شه دفاع کرد چون پشت کاراش بینش داشته.این دوستمون به این خاطر اینقدر ترانه ها رو ضعیف دیدند که اونارو با کارای قبلی لهراسبی مقایسه کردند.بله مسلما ترانه ی یکی مثل روزبه بمانی با کار چند تا از ترانه های این آلبوم اصلا قابل قیاس نیست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

دوست عزیز منظور از پوشیدن پیراهن معنای ظاهری جمله نیست!ترانه های خانم برزویی قالبا به همین سبکه!معانی عمیقی داره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

ببخشید دوست عزیز شما تاحالا آهنگ رو گوش دادید؟؟؟ کجای آهنگ میگه (واسه رفتن نگو دیره)؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

آهنگ خوب آهنگی که شعرش به دل آدم بشینه و از گوش دادنش لذت ببره. فکر نکنم استاندارد و قانونی بودنش تاثیری تو زیبا بودنش داشته باشه. من که لذت بردم و از آقای لهراسبی تشکر می کنم

em
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

آقای ایوبی مگه ترانه های خودتون قشنگن؟
اتوبوس...والیوم....لباس روشن توری...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

سلام دوستان
ببخشید من به تازگی دست به قلم شدم و ترانه میگم،ترانه هامم انصافا بد نیست ولی موندم که چطوری خودمو به عنوان ترانه سرا معرفی کنم تا از کارام استفاده بشه اگه ممکنه کمکم کنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

راه شمالی بسیار لوس وغیر قابل تحمل بود...صدای آقای لهراسبی بی نظیره..کاش تو انتخاب ترانه دقت کنن...ملودی ها کم وبیش خوب بود اما ترانه ها!!!!!تو رو خدا رابطه ها رو کنار بزارید وترانه های ارزشمند رو انتخاب کنید...من و تو دریا نرفتیم ..!! خب که چی؟

شنبه 30 شهریور 1392 - 20:44

میشه آقای ایوبی اگر زمانی این موضوع رو خوندن یه نقدی از این شعرشون بکنن که از نظر من از تک تک کارهای تصمیم ضعیف تره!
متن آهنگ دارم یخ میزنم از 25 بــانــد

ترانه : مهدی ایوبی | ملودی : حامد حنیفی | تنظیم : مهرداد عباسی

دارم یخ میزنم کم کم تو این سرمای بی وقفه
همه جا برفه این روزا ولی دستات مثل سقفه
دارم یخ میزنم کم کم به آغوشت برمگردن
نخواه چشمامو خیس از اشک نزار گم شم تو این بارون

.

نزار باور کنم نیستی نمیشه باورش سخته
همیشه اولش خوبه همیشه اخرش سخته
نخواه باورکنم نیستی نمیشه باورش سخته
همیشه اولش خوبه همیشه اخرش سخته

.

دیگه کار از کار گذشت منم با حرفات خوشم
ولی چشمات میگفتن که کم کم باید بارو بست
از وقت رفتنت چشام هر شب غرق اشکمه
اگه اینه عشق اگه اینه اخرش اگه از اول فقط این بود باورت
اگه هرچیزی خوردت کرد رفت
اگه مشکلات روبت کردن من بیشتر شکستمو رفتنت میده بیشتر شکنجم
نامه هاتو حفظم من همه خاطراتو دیگه حس کردم
نزار غرور کاری کنه گذشت نکنیم
بیا برگرد مانه هارو بشکن پس
همیشه اولش عشقه همیشه اولش خوبه
کجای جاده جا موندی دلم بد جوری آشوبه
نمیدونی چه دلتنگم نمیدونی چه بی تابم
به رویا دلخوشم هرشببه امیدِ تو میخوابم
نمیدونی نمیدونی چه بی تابم

.

نخواه باورکنم نیستی نمیشه باورش سخته
همیشه اولش خوبه همیشه اخرش سخته
نخواه باورکنم نیستی نمیشه باورش سخته
همیشه اولش خوبه همیشه اخرش سخته

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نگاهی انتقادی به ترانه‌های قطعات آلبوم «تصمیم» | موسیقی ما